De bezorger verrekent eventueel statiegeld bij de bezorging. Het eventuele verschil met de iDEAL betaling staat direct na levering op je factuur en wordt automatisch teruggestort op je rekening. Het geld staat binnen 2 werkdagen op je rekening. Dit kan per bank verschillen.
Let op: zijn je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het dus tot maandag of dinsdag duren voordat je het geld op je rekening hebt staan. Heb je het geld na 2 werkdagen nog niet ontvangen? Dan kijken we graag voor je na wat er mis is gegaan.
Vlak nadat je boodschappen zijn bezorgd, staat je factuur al online. Je kan dan zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'.
Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. controleer altijd eerst je factuur via ah.nl/facturen. Op je factuur staat precies wat je hebt gekocht, welk bedrag er aan statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald.
Klopt er iets niet, dan kan je het zelf regelen via het statiegeldformulier.
Ja, lege (klap)kratten flessen en blikjes kan je meegeven aan de bezorger. D Plastic tasjes van vorige bestellingen kan je ook inleveren. Zet je alles vast klaar voor de bezorger? Die trekt het statiegeld meteen van je factuur af. Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd komen. Daarom kan je de kratten niet ter plekke uitpakken en weer meegeven.
Goed om te weten: Lege blikjes kan je ook inleveren bij de bezorger. Hou daarbij wel rekening met onderstaande:
Heb je lege flessen ingeleverd, dan kan je de bon bij de kassa van jouw winkel inleveren. Dit kan ook bij een andere AH dan waar je normaal komt, maar dan alleen bij de servicebalie. Het kan niet in een AH to go.
Ben je de bon vergeten in te leveren, dan heb je nog 5 jaar om dit te doen. Hierna vervalt de waarde van de bon.
Je kan meteen na levering al terugzien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'.
Ja, vanaf €50 bezorgen we de boodschappen bij je thuis. Boodschappen ophalen bij een Pick Up Point kan vanaf €25. Dat bedrag is exclusief statiegeld en bezorg- of ophaalkosten.
Vanaf 27 maart kan je lege blikjes met een statiegeldlogo inleveren bij de bezorger. De blikjes kan je in de lege kratten leggen of in de lege tasjes waar je verse producten in worden geleverd.
Er zijn diverse betaalwijzes mogelijk. Als zakelijke klant kan je betalen via PIN, iDEAL, op rekening of via een automatische incasso.
Pin
De standaard betaalwijze is PIN. Je bestelt je producten, geeft aan dat je akkoord gaat met pinbetaling en bij levering betaal je bij onze bezorger via een mobiel pinapparaat. Ook bij deze betaalwijze ontvang je een een digitale factuur 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.
iDEAL
Je bestelt je producten en betaalt direct en makkelijk via iDEAL. Eventuele wijzigingen in je bestelling zijn nog altijd mogelijk en de restantbetaling voldoe je vervolgens ook via iDeal. Verlaag je het bestelbedrag? Dan krijg je het teveel betaalde bedrag retour gestort op je rekening, net zoals ingeleverd statiegeld. Je ontvangt een digitale factuur 1-2 dagen na levering en kan je terugvinden in je profiel onder 'facturen'.
Op rekening
Heb je een zakelijk account aangemaakt via onze website en sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kan je betalen op rekening aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de bezorging van je bestelling in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.
Je kan hier het aanvraagformulier voor betalen op rekening invullen. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd
Doorlopende machtiging
Je kan ook kiezen voor betalen met een automatische incasso. Wij schrijven dan enkele dagen na de bezorging het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden.
Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl we verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.
Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor een doorlopende machtiging of betalen op rekening te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan per mobiele pin.
Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug in je profiel.
Wil je de machtiging stoppen, dan kan je het intrekkingsformulier invullen.
Wil je je IBAN voor de machtiging wijzigen? Dan is het van belang dat je zowel het intrekkingsformulier als een nieuw aanvraagformulier invult en mailt naar het adres op het formulier.
Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. We raden je aan om even te wachten tot je factuur online staat op ah.nl/facturen. Deze ontvang je direct na de bezorging.
Is er iets anders misgegaan? Laat ons weten wat er niet klopte en wat je bestelnummer is. We lossen het graag voor je op!