Algemeen
1. Op het bestellen, bezorgen en ophalen van boodschappen via www.ah.nl zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel (onderdeel I) van toepassing.
2. In aanvulling op deze voorwaarden gelden ook de algemene voorwaarden als hieronder genoemd, hierna samen ook de "Algemene Voorwaarden".
3. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk afgewezen.
4. www.ah.nl is eigendom van Albert Heijn B.V. Op www.ah.nl worden producten door Albert Heijn B.V. aangeboden, inclusief assortiment van Etos en Gall & Gall.
5. Wij kunnen deze Algemene Voorwaarden wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan in zodra deze op deze locatie zijn aangepast, en u een nieuwe bestelling bij ons plaatst.
Mijn AH Account & verwijdering na 2 jaar inactiviteit
6. Om www.ah.nl en/of de AH app volledig te kunnen gebruiken, heeft u een Mijn Albert Heijn Account (“Account”) nodig, aan te maken op www.ah.nl of in de AH app.
7. Om volledig te profiteren van alle voordelen die aan uw Account verbonden zijn, dient er aan uw Account een AH Bonuskaart gekoppeld te zijn. Bij het aanmaken van een Account, wordt automatisch een AH Bonuskaart aangemaakt, of kunt u uw bestaande AH Bonuskaart aan uw Account koppelen.
8. U staat ervoor in dat uw persoonsgegevens in uw Account juist en volledig zijn, en bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden hiervan.
9. Op het moment dat uw Account gedurende 2 jaar niet actief gebruikt is, kunnen wij tot verwijdering hiervan overgaan. Daarvan is sprake als u met uw Account 2 jaar niet bent ingelogd op ah.nl, in de AH app en wanneer uw (gekoppelde) AH Bonuskaart langer dan 2 jaar niet gescand is bij een kassa in een AH winkel.
Bij verwijdering van uw Account worden de aan uw Account gekoppelde abonnementen (bijvoorbeeld de AH Bezorgbundel en AH Premium) per datum verwijdering, beëindigd, waarbij door u betaalde abonnementskosten over de periode vanaf datum verwijdering tot het einde van de periode waarover u betaald hebt, worden gerestitueerd op het bij ons bekende rekeningnummer waarmee voor het betreffende abonnement betaald is. Eventuele Koopzegels in uw Account komen bij verwijdering te vervallen.
Alvorens wij tot verwijdering overgaan, sturen wij meerdere e-mails naar het door u geregistreerde e-mailadres, waarmee u uw Account kunt “heractiveren” (waarna er een nieuwe periode van 2 jaar gaat lopen). Op het moment dat er Koopzegels of abonnementen aan uw Account zijn gekoppeld, wordt (onafhankelijk van de vraag hoe lang uw Account al niet actief is) uw Account in ieder geval niet verwijderd voor 1 november 2025.
10. Uw Account is uitsluitend voor eigen gebruik. U dient er zelf voor te zorgen dat derden geen toegang krijgen tot uw Account. Albert Heijn is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit onbevoegd gebruik van uw Account, tenzij deze schade het gevolg is van aan Albert Heijn toe te rekenen omstandigheden. U stelt Albert Heijn direct op de hoogte als u misbruik van uw Account vermoedt (onverminderd uw eigen verplichting om verder misbruik te voorkomen, bijvoorbeeld door het wachtwoord van uw Account te wijzigen).
Minimaal bestelbedrag
11. Er is een minimaal bestelbedrag van toepassing bij het doen van online bestellingen. De hoogte hiervan ziet u bij het doen van een bestelling op www.ah.nl of in de AH App, en wordt weergegeven exclusief bezorgkosten, servicekosten en statiegeld.
Indien dit expliciet is aangegeven, geldt voor bepaalde producten geen minimaal bestelbedrag.
Privacy & Veiligheid
12. Op alle online diensten en leveringen van Albert Heijn is het privacybeleid van toepassing dat u kunt vinden op ah.nl/privacy.
13. Wij zullen ons best doen om zoveel mogelijk te waarborgen dat de website virusvrij is, maar kunnen dat helaas niet garanderen. De website bevat links naar websites van derden. Wij selecteren de websites waarnaar verwezen wordt zo zorgvuldig mogelijk. Wij kunnen echter niet instaan voor de inhoud en het functioneren van de websites van derden.
Intellectuele eigendomsrechten
14. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot deze website, waaronder in elke geval maar niet uitsluitend logo's, de programmatuur, teksten, beelden en geluiden berusten bij Albert Heijn B.V., of bij aan haar gelieerde vennootschappen en/of bij diegene van wie zij een licentie verkregen heeft. Dit betekent onder meer dat het niet is toegestaan om zonder voorafgaande uitdrukkelijke toestemming de op de websites vermelde informatie openbaar te maken, te verveelvoudigen en/of te bewerken, behalve voor persoonlijk gebruik.
Leeftijdsgrens
15. Alleen personen van 16 jaar en ouder kunnen een Account aanmaken. Dat laat onverlet dat voor sommige abonnementen en bestellingen plaatsen via de website een leeftijdsgrens van 18 jaar geldt. Bij de levering van de bestelling zal onze medewerker om een geldig legitimatiebewijs vragen indien de bestelling alcoholhoudende producten of medicijnen bevat en bij onze medewerker twijfel bestaat over de leeftijd van de persoon aan wie de bestelling wordt afgegeven. De leeftijdscontrole geldt tot 25 jaar. Indien niet aan de minimum-leeftijdsvereisten is voldaan, is onze bezorger helaas genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen, c.q. niet af te geven. In dit geval zullen de kosten van annulering ten bedrage van 50,00 euro in rekening worden gebracht.
Prijzen, aanbiedingen en acties
16. De prijzen die op de websites worden vermeld, kunnen enigszins afwijken van de prijzen in de winkel (bijvoorbeeld in het geval van aanbiedingen in de winkels). Voor alle producten betaalt u de prijs die het product op het moment van levering van uw bestelling heeft (zoals die op de pakbon -die u voor levering ontvangt- en factuur is aangegeven).
17. Sommige van onze verse producten variëren in gewicht. De hoeveelheden verse artikelen die geleverd worden kunnen daarom iets afwijken van de door u bestelde hoeveelheden. De geleverde hoeveelheden worden in rekening gebracht.
18. De aanbiedingen die op de site worden vermeld, gelden alleen voor bestellingen die binnen de periode waarvoor de aanbieding geldt, worden geleverd. Dit wordt ook aangegeven op het moment van het plaatsen van de bestelling.
19. Aanbiedingen op www.ah.nl kunnen afwijken van aanbiedingen in onze fysieke winkels. U kunt voor online bestellingen geen aanspraak maken op aanbiedingen die uitsluitend voor de fysieke winkels gelden.
20. De AH Bonusaanbiedingen zijn alleen geldig met een AH Bonuskaart gedurende de aangegeven actieperiode. Aanbiedingen gelden onder de voorwaarden zoals bij de actie zijn aangegeven.
21. Voor online bestellingen geldt, tenzij anders is aangegeven in de actievoorwaarden, het volgende ten aanzien van actiecodes. Het is mogelijk meerdere actiecodes in te voeren. maar alleen de hoogste korting op het orderbedrag en de hoogste korting op de service kosten worden met het totaal bedrag verrekend. Bij twee actiecodes met gelijke korting wordt de kortingscode met de kortste geldigheidsdatum gebruikt. Actiecodes die niet direct worden toegepast (omdat deze niet de hoogste korting opleveren) blijven 'bewaard' in het online profiel van deze gebruiker. Een code die bij de volgende bestelling nog geldig is, wordt dan automatisch toegepast. Wij behouden ons het recht voor actievoorwaarden tussentijds te wijzigen en acties voortijdig te beëindigen.
22. Hoewel deze website met de grootste zorgvuldigheid tot stand is gekomen, kan het voorkomen dat kenmerken van producten (prijs, uiterlijk, allergenen vermelding) niet juist worden weergegeven of afgebeeld. In dat geval gelden de op de verpakking van het product zelf weergegeven kenmerken, dan wel de prijs die op de factuur die u bij levering ontvangt wordt aangegeven en kunt u geen aanspraak maken op levering conform de foutief weergegeven informatie. In het geval van een dergelijke afwijking kunt u aangegeven het product niet te willen afnemen en zal het product retour worden genomen.
Miles, Bonuskaart en andere klantkaarten en spaarzegels
23. Over de waarde van uw bestelling inclusief BTW (exclusief bezorgkosten en eventuele andere bijkomende kosten, zoals statiegeld), ontvangt u Air Miles, op basis van de ratio zoals vermeld op Mijn Miles. Indien u in het bezit bent van een AH Bonuskaart, een Etos of een Gall & Gall kaart, kunt u uiteraard ook bij bestellingen via de websites gebruik maken van de kortingsmogelijkheden die aan deze kaarthouders geboden wordt zoals op de site is vermeld. Voorwaarde is wel dat u uw Bonuskaart scant, dan wel een bestelling doet vanuit uw Account waaraan uw Bonuskaart gekoppeld is.
Bezorgen of ophalen van uw bestelling
24. Op dit moment bezorgt Albert Heijn in een beperkt marktgebied in Nederland. Doe de postcodecheck en bekijk of wij ook bij u de boodschappen bezorgen. Welke levertermijnen en -tijdstippen voor uw bestelling via de bezorgservice gelden, kunt u zien via de bestelschermen op de websites. Wij streven ernaar deze levertermijnen en -tijdstippen te halen, maar we kunnen de levermomenten helaas niet garanderen. U kunt ons dus niet aanspreken op een te late levering. Bij bezorging op vakantieparken (of vergelijkbaar), bezorgen wij tot de ingang van het park (de slagboom).
25. Op dit moment is het mogelijk om uw bestelling op te halen bij een Pick Up Point. Deze staan op een geselecteerd aantal plaatsen in Nederland. Hier vindt u de meeste actuele lijst. Welke ophaaltermijnen en -tijdstippen voor uw bestelling gelden, kunt u zien via de bestelschermen op de websites. Wij streven ernaar deze ophaaltermijnen en -tijdstippen te halen, maar we kunnen de momenten helaas niet garanderen. U kunt ons dus niet aanspreken op een te late levering.
Bezorg- en servicekosten
26. Voor de levering van uw bestelling worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn afhankelijk van de door u gekozen wijze van levering, van het levermoment en van de hoogte van uw bestelling. De kosten staan per levermoment duidelijk vermeld op de website. De kosten worden ook op basis van het door u gekozen levermoment weergegeven tijdens het bestelproces en in uw bevestiging van de bestelling en op de factuur.
27. De boodschappen worden geleverd in kratten. Voor deze kratten betaalt u statiegeld. Het eigendom van de kratten blijft bij Albert Heijn rusten; u krijgt deze in bruikleen tegen betaling van statiegeld. De kratten mogen uitsluitend (persoonlijk) worden gebruikt voor de levering van goederen door Albert Heijn. Voor het laten ophalen van de kratten betaalt u de normale bezorgkosten. Indien u tegelijk een nieuwe bestelling laat bezorgen worden de kosten voor bezorging slechts eenmaal berekend. De kratten kunnen ook kosteloos worden ingeleverd bij een ah.nl servicepunt in de winkel. Indien u geen gebruik meer wilt maken van de online service en de kratten wilt inleveren, dan kunt u hiervoor een afspraak maken met de Klantenservice, dan wel de kratten zelf naar een ah.nl servicepunt in de winkel brengen. Dan ontvangt u het statiegeld voor de kratten retour.
28. Door Nederlandse en Europese regelgeving mogen wij de plastic tas(sen) waarin we uw boodschappen vervoeren niet gratis aanbieden. Zijn er tassen nodig bij uw bestelling, dan vindt u een vast bedrag van 35 eurocent (ongeacht het aantal) terug op uw factuur onder het kopje 'plastic verpakkingsmateriaal'. Dit bedrag ontvangt u retour als u de plastic tas(sen) bij een volgende bestelling weer bij de bezorger inlevert. Bij betaling met iDEAL of de digitale betaalpas wordt (onverminderd het bepaalde in artikel 30) het statiegeld verrekend bij aflevering. Als u recht heeft op terugbetaling, wordt het betreffende bedrag automatisch teruggestort op uw rekening (iDEAL) of in mindering gebracht (verrekend) bij de definitieve afschrijving (digitale betaalpas).
Betaling
29. U kunt uw online bestelling betalen door middel van i) PIN betaling (aan de deur), ii) iDEAL, iii) digitale betaalpas of iv) een doorlopende machtiging tot automatisch incasso, met dien verstande dat:
- Ad i) betaling aan de deur met PIN wordt uitgefaseerd, en zal uiteindelijk niet meer beschikbaar zijn (dit is dan te zien bij het plaatsen van uw bestelling op www.ah.nl of in de AH app).
- Ad iii) betaling met de digitale betaalpas is mogelijk op het moment dat uw bank deze digitale betaalpas ondersteunt, en u deze heeft geactiveerd (activeren kan bij het plaatsen van een online bestelling). Bij gebruik van de digitale betaalpas wordt bij bestelling een bedrag gereserveerd, waarbij het door u te betalen bedrag bij levering wordt afgeschreven.
- Ad iv) u kunt met automatische incasso betalen vanaf het moment dat uw aanvraag hiertoe goedgekeurd is, en de doorlopende machtiging verwerkt is in onze administratie. U dient hiertoe machtigingsformulier in te vullen, en dat samen met een kopie van uw bankpas, te versturen naar betaalaanvragen@ah.nl.
Als er additionele kosten verbonden zijn aan het gebruik van een bepaald betaalmiddel worden hooguit de daadwerkelijke kosten in rekening gebracht. Als dat het geval is (buiten het geval omschreven in artikel 31), dan brengen wij u hiervan van te voren op de hoogte .
Betaling met iDEAL of digitale betaalpas30. Als u met iDEAL of de digitale betaalpas betaalt, is het op het moment van bestelling nog niet duidelijk wat de uiteindelijk door u te betalen prijs zal zijn (zie artikel 16 e.v.). Daarom wordt er voor de producten die op basis van gewicht worden afgerekend, een “voorschot” afgeschreven (iDEAL) of gereserveerd (digitale betaalpas). Dit kan leiden tot de volgende situaties:
- Het afgeschreven/gereserveerde bedrag (inclusief voorschot) is te hoog:
- De uiteindelijke prijs is lager dan het bedrag dat we hebben afgeschreven of gereserveerd.
- Het teveel betaalde bedrag wordt teruggestort of het teveel gereserveerde bedrag wordt niet afgeschreven.
- Het afgeschreven/gereserveerde bedrag (inclusief voorschot) is te laag:
- De uiteindelijke prijs is hoger.
- Het verschil (het door u te weinig betaalde) wordt verrekend met aan u toekomende bedragen, zoals uit het (resterende) voorschot, statiegeld, prijsverlagingen en niet meer leverbare producten (allen voor zover van toepassing).
- Als er na verrekening met aan u toekomende bedragen, nog steeds een bedrag openstaat (te weinig is betaald), nemen wij dat voor onze rekening, en corrigeren wij dit op de factuur.
Wij behouden het recht voor om deze manier waarop wij omgaan met verschillen, te wijzigen.
31. Bij betalingen met automatische incasso geldt dat indien het factuurbedrag niet binnen 14 dagen na levering door ons van uw rekening kan worden afgeschreven, het te betalen bedrag verhoogd wordt met 5,00 euro administratiekosten, onverminderd ons recht om, indien de betaling ook daarna niet afgeschreven kan worden, o.a. de werkelijke kosten om tot incasso van het verschuldigde bedrag te komen op u te verhalen en onze andere uit de wet voortvloeiende rechten uit te oefenen. De termijn van de terugboekmogelijkheid bij een onjuiste incasso is 30 dagen.
32. Wij behouden ons het recht voor om betaling middels automatische incasso te weigeren dan wel gegeven goedkeuring in te trekken, alsmede om te allen tijde betaling door middel van andere betaalmiddelen te verlangen.
Levering van uw bestelling, en kosten bij niet thuis/te late annulering33. Wij verzoeken u op het overeengekomen levermoment aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.
34. Indien u op het overeengekomen levermoment niet aanwezig bent, wordt uw bestelling geannuleerd. Albert Heijn brengt kosten in rekening voor het annuleren. Deze bedragen € 50,00.
35. U kunt uw bestelling tot een uur voordat deze in productie wordt genomen kosteloos annuleren via de AH app of
ah.nl. Het moment waarop uw bestelling in productie gaat is afhankelijk van de tijd waarop de bestelling wordt geleverd:
- wordt de bestelling voor 16:00 uur geleverd? Dan gaat uw bestelling de dag ervoor om 12:00 uur in productie
- wordt de bestelling na 16:00 uur geleverd? Dan gaat uw bestelling de dag ervoor om 00:00 uur in productie
- wordt de bestelling op maandag voor 14:00 uur geleverd? Dan gaat uw bestelling op zaterdag om 12:00 uur in productie
Als zelf annuleren niet meer mogelijk is, neem dan contact op met onze
Klantenservice. Wij kunnen uw order dan alsnog annuleren. Als u bestelling echter al in productie is genomen, zal Albert Heijn kosten in rekening brengen voor het annuleren. Deze bedragen € 50,00.
Retouren36. Indien u binnen 14 werkdagen nadat uw bestelling bij u is bezorgd bepaalde producten bij nader inzien toch niet wilt hebben, kunt u deze aan ons retourneren. De producten dienen onbeschadigd en in de originele staat te zijn. Voor retourname kunt u contact opnemen met onze
Klantenservice, waarna wij de desbetreffende artikelen zullen ophalen bij een volgend bezorgmoment.
37. Mocht u geen volgende bestelling in het vooruitzicht hebben waarbij de producten retour kunnen worden genomen, dan kunt u gebruikmaken van het ontbindingsformulier dat u heeft ontvangen in uw bestelbevestigings e-mail (of
klik hier om het formulier direct te downloaden. U dient het ontbindingsformulier volledig in te vullen en te versturen naar het adres zoals aangegeven op het ontbindingsformulier. De producten die u wenst te retourneren kunt u verzenden naar Albert Heijn Retour/Ontbinding, T.a.v. procesteamleider Operations, AH Online Homeshopcenter De Meern, Strijkviertel 31 A, 3454 PJ, De Meern. De verzendkosten voor het retourzenden van de producten komen voor uw eigen rekening. Wij verzoeken u een kopie te maken van het retourformulier en te bewaren voor uw eigen administratie. Het door u betaalde bedrag voor de betreffende producten, wordt binnen 14 dagen nadat u een afspraak heeft gemaakt met de Klantenservice of het ontbindingsformulier is ontvangen, op uw rekening bijgeschreven. Indien u een gehele bestelling retour zendt, zullen ook de betaalde verzend- en servicekosten binnen dezelfde termijn op uw rekening worden bijgeschreven.
38. Een aantal producten kan niet geretourneerd worden, en is uitgesloten van het herroeppingsrecht. Het gaat om producten:
- die door Albert Heijn tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen (waaronder digitale games) en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Houdbaarheid39. Wij hanteren online de volgende houdbaarheid op versproducten, ingaande op de dag na levering:
- Zuivel, voorverpakte vleeswaren en lunchsalades zijn bij aflevering minimaal 4 dagen houdbaar.
- Overige versartikelen zijn bij aflevering minimaal 2 dagen houdbaar.
- Uitzonderingen zijn maaltijdsalades, stoommaaltijden en gebak, deze zijn minimaal 1 dag houdbaar.
Mocht de houdbaarheid van een product toch afwijken van bovenstaande informatie, dan kunt u dit terugvinden in de productomschrijving van het betreffende product.
Wanneer u artikelen ontvangt die niet aan bovenstaande houdbaarheidstermijnen voldoen, dan verzoeken we u vriendelijk dit aan onze klantenservice kenbaar te maken (binnen 7 dagen na ontvangst via ah.nl/klantenservice). De betreffende producten zullen dan worden verrekend.
Overige
40. Onze producten zijn bestemd voor consumenten, tenzij anders is bepaald in een bezorgovereenkomst. Wij behouden ons daarom het recht voor om bestellingen die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden te annuleren, niet uit te leveren, een maximum te verbinden aan de te bestellen hoeveelheden van bepaalde artikelen, of Accounts te blokkeren.
41. De informatie op deze website wordt van tijd tot tijd aangepast. Indien u fouten op de site(s) aantreft, zouden wij het zeer op prijs stellen dat u ons dat meldt via onze Klantenservice. Ook voor overige vragen en of klachten kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via onderstaande gegevens.
42. Het is niet toegestaan om meerdere bestellingen per dag op 1 adres te laten bezorgen dan wel om meerdere bestellingen per dag op te halen bij 1 of meerdere Pick Up Points. We behouden ons in dit geval het recht voor de bestellingen te annuleren.
43. Ter voorkoming van misbruik of fraude, voeren we periodieke of steekproefsgewijze controles uit op orders en (service)klachten. In geval van (vermoedelijke) fraude of misbruik, kunnen we extra controles uitvoeren. Hiervan wordt de klant op de hoogte gesteld. Bij gebleken misbruik of fraude, behouden wij het recht voor het betreffende of gelinkte Account te blokkeren en geblokkeerd te houden.
Klachtenprocedure of vragen
44. Indien u producten in beschadigde toestand ontvangt, dan wel producten ontvangt die niet voldoen aan de kwaliteitseisen die aan het desbetreffende product gesteld mogen worden, verzoeken wij u dit bij voorkeur binnen 7 dagen na levering aan ons kenbaar te maken via ons productklachtenformulier, of onze Klantenservice via ah.nl/klantenservice. Onze Klantenservice zorgt ervoor dat uw klacht zo goed mogelijk wordt afgehandeld.