Klantfeedback

Met dank aan jouw feedback kunnen wij onze klantervaring verbeteren. Hier vind je enkele recente verbeteringen die we met jouw hulp hebben doorgevoerd.

Verbeterde verpakkingen

Door feedback van onze klanten over verpakkingen van onze eigen merk producten kunnen wij verbeteringen doorvoeren of verpakkingen handiger maken. Een mooi voorbeeld hiervan is de verpakking van onze Zaanse Hoeve yoghurt. We kregen steeds vaker reacties dat het zo'n onhandige verpakking in de koelkast was, bij 2 of 3 emmers stond de hele plank al vol. Daarnaast ontvingen we klachten over de kwetsbaarheid: de verpakking ging snel kapot.

Daarom hebben we samen met onze leverancier een oplossing bedacht: de ronde vorm van de verpakking veranderen naar een vierkante, hierdoor past de verpakking beter in de koelkast en ook in de koelkastdeur. Daarnaast kunnen er door de vierkante vorm meer producten op dezelfde oppervlakte mee op transport, een logistieke verbetering. Hiermee is de CO2 uitstoot flink verminderd. Tot slot is een vierkante verpakking steviger en gaat dus minder snel kapot, waardoor we een stuk minder klachten ontvangen.

Handiger voor de klant, maar ook beter voor het milieu. Zo maken we samen beter eten bereikbaar. Voor iedereen. Meer weten? Klik hier om te zien wat Albert Heijn nog meer doet op het gebied van duurzaamheid.

Koopzegels inleveren bij online bestelling

De afgelopen jaren ontvingen we veel vragen, wensen en suggesties van klanten over ons Koopzegel spaarprogramma. Met deze feedback zijn wij aan de slag gegaan en daarom kun je nu Koopzegels laten verrekenen bij je online bestelling. Inmiddels hebben al vele duizenden klanten hun Koopzegels verzilverd, maar hier ging een hele reis aan vooraf:

De digitale reis van de Koopzegels

  • 1955: Koopzegels sparen bij Albert Heijn is vanaf nu mogelijk
    Klanten konden bij 1 gulden een zegel kopen voor 10 cent. Zodra een boekje met 490 zegels vol was, ontving de klant 52 gulden contant of een bon ter waarde van 50 gulden. Zegeltjes plakken in fysieke boekjes was meteen onwijs populair. Ruim 71% van de klanten ging Koopzegels sparen.

  • 2019: Digitale spaaracties
    De eerste acties waar klanten via de AH app gemakkelijk digitaal voor konden sparen, was de spaaractie voor de Uitjes en de Pannen.

  • 2020: Koopzegels sparen via de AH app
    Naast het digitaal sparen voor de verschillende acties, introduceerden we in 2020 ook het Koopzegel spaarprogramma in de AH app. Veel klanten raakten losse zegels of zelfs hele boekjes kwijt, dus hebben we koopzegel sparen in de AH app beschikbaar gemaakt. Hier hebben we veel klanten blij mee gemaakt. Twee jaar later, in 2022, spaarden zelfs 2 miljoen klanten digitaal Koopzegels!

  • 2024: Koopzegels verzilveren bij een online bestelling
    Voor klanten die via ah.nl bestellen was het lange tijd niet mogelijk om hun Koopzegels online te verzilveren, terwijl ze wel konden sparen. Dit zorgde voor veel frustraties. Uiteraard wilden we dit wel graag, maar technisch was het een grote uitdaging. We zijn onwijs trots dat we dit mogelijk hebben gemaakt en de frustraties bij de klanten hebben kunnen wegnemen.

Naast het online verzilveren van je Koopzegels, kun je Koopzegels in de winkel laten verrekenen met je boodschappen of retourpinnen bij de servicebalie. Je kunt je Koopzegels ook inwisselen wanneer je producten koopt in de AH Voordeelshop.

Benieuwd naar alle voordelen van het sparen van Koopzegels? Klik dan hier. Heb je vragen over Koopzegels? Bekijk dan de veelgestelde vragen bij de Klantenservice. Wil je meer weten over de geschiedenis van Koopzegels? Neem dan een kijkje op de website van het Albert Heijn Erfgoed.

Betalen met creditcard

Van klanten kregen wij vaak de vraag waarom het niet mogelijk is om boodschappen met een creditcard te betalen in onze winkels. Dit zorgde wel eens voor vervelende situaties terwijl we het onze klanten graag zo makkelijk mogelijk willen maken.

Sinds kort is het mogelijk om bij alle AH to go's en veel van onze eigen winkels je boodschappen af te rekenen met een creditcard van Visa en Mastercard.

Voor de meest actuele informatie over betalen met creditcard in jouw Albert Heijn winkel kan je het beste direct contact opnemen met de winkel bij jou in de buurt.

Betalen met iDEAL en digitale bankpas

Geregeld kregen we de vraag waarom het niet mogelijk is om een online bestelling vooraf te betalen in plaats van pas bij de bezorger, net zoals bij andere webwinkels. Dit vonden wij een terechte vraag, want we willen bestellen bij Albert Heijn graag zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten.

Eind 2022 introduceerden we de digitale betaalpas als nieuwe betaaloptie voor klanten die online hun boodschappen bestellen. Met de digitale betaalpas betalen klanten met hun gewone betaalpas maar dan digitaal. Zo wordt er snel en gemakkelijk in de AH app vooraf afgerekend en hoeft dit niet meer aan de deur bij de bezorger.

De ontwikkeling ging uiteraard verder: we onderzochten de wens van klanten om online bestellingen vooraf met iDEAL te betalen. In mei 2024 hebben we dit mogelijk gemaakt voor een select aantal klanten en vanwege de goede klantervaringen bieden we dit geleidelijk verder aan voor al onze klanten.

Kijk hier voor meer informatie over iDEAL en de digitale betaalpas.

 

Melding factuur staat klaar

Je hebt je online bestelde boodschappen ontvangen maar je wil nog even weten wat je hebt afgerekend, hoeveel statiegeld je hebt ontvangen en hoeveel bonuskorting je krijgt. Je bent opzoek naar de factuur maar deze is moeilijk te vinden.

Vanaf begin 2024 ontvangen klanten daarom een notificatie in de AH app na aflevering van hun bestelling met directe verwijzing naar het nieuwe betaaloverzicht. Ook hebben we het uiterlijk van de factuur aangepast en toegankelijker gemaakt. Zo zie je in één oogopslag hoe het uiteindelijke bestelbedrag is opgebouwd.

Deze aanpassingen worden goed ontvangen. Klanten vinden het een stuk overzichtelijker en duidelijker. De klantwaardering voor het nieuwe betaaloverzicht wordt gemiddeld gewaardeerd met een 4 uit 5. We streven natuurlijk naar een 5 van de 5. Weet jij wat we nog meer kunnen verbeteren? Laat het ons weten.