Evaluatie Themamail

Geselecteerde klanten ontvangen een mailing die volledig in het teken staat van een thema, met daarin meerdere kortingen op producten/merken vanuit dat thema. Hierbij ontvangt een klant altijd op minimaal 2 producten/merken een korting, waarvan er een korting is op een merk/product wat zij al kopen. De andere korting(en) die zij ontvangen vallen in dezelfde categorie als het merk wat zij al eerder gekocht hebben.

De klanten die deze aanbieding ontvangen worden geselecteerd op basis van een RGA model, waarin we onderscheid maken tussen drie klantfasen

Retain

Dit zijn vaste, loyale kopers van het actieproduct(en). Het actieproduct is het product waarop de klanten een korting zullen ontvangen: de AH Krokante Muesli Naturel.

Grow

Dit zijn verloren kopers; klanten die op onregelmatige basis het actieproduct(en) koopt of het product al langere periode niet meer gekocht heeft. Deze kopersgroep is mogelijk aan het uitvallen en wil je door middel van de extra deal meer loyaler maken aan je product/merk. De verloren/onregelmatige kopers van de AH Krokante Muesli Naturel

Acquire category buyers

Klanten die in de geselecteerde periode het actieproduct(en) niet hebben gekocht, maar wel andere producten van hetzelfde merk kochten. Wanneer een merk veel uiteenlopende producten heeft is het mogelijk hier enkel een deel van het assortiment te selecteren. Klanten die niet de AH Krokante Muesli Naturel hebben gekocht, maar wel een andere AH Krokante Muesli variant kochten.

Redempties

Aantal klanten wat van de korting gebruik gemaakt heeft. Redempties worden als volgt berekend: (totaal aantal transacties van bonuskaarten op activatieproducten / totaal bereikte bonuskaarten) * 100 = redemptie percentage.

Evaluatie op redempties

Themamail campagnes wordt geëvalueerd op redempties.

Redempties

Aantal klanten wat van de korting gebruik gemaakt heeft. Redempties worden als volgt berekend: (totaal aantal transacties van bonuskaarten op activatieproducten / totaal bereikte bonuskaarten) * 100 = redemptie percentage.

Voorbeeld evaluatie