Campagnes optimaliseren

Campagne structuur

Als een campagne loopt, is het tijd om deze te optimaliseren. Zo haal je alles uit je advertenties en de mogelijkheden van Zelf Service Display. Dat optimaliseren werkt het beste als je gestructureerd te werk gaat.

  • Structureer display campagnes aan de hand van de targeting mogelijkheden en per product of merk.
  • Per line-item stel je de gewenste targeting in. Zorg ervoor dat je duidelijke benamingen aan je line-items geeft, zodat je altijd weet waar het over gaat.

Voorbeeld:

Als adverteerder A €18,- biedt en adverteerder B €18,50 CPM biedt, dan houdt het First Price veilingsysteem in dat adverteerder B de veiling wint en dus €18,50 betaalt per 1000 impressies. De minimale CPM verschilt per positie. Je kunt in je campagne per positie zien wat er minimaal geboden moet worden (Floor price). Als een bepaald line-item geen of nauwelijks impressies krijgt, dan is je bod waarschijnlijk te laag en moet je een hoger CPM bod instellen.

 

Beginnen met optimaliseren

Optimaliseer campagnes op verschillende niveaus:

  • Budget: Verschuif je budget gedurende de campagnes naar de line-items die voor jouw doel het beste resultaat behalen.
  • Biedingen: Test met je biedingen per line-item. Levert een line-item weinig uit, dan is mogelijk je bod te laag en kun je deze verhogen. Levert een line-item het budget allemaal al uit voordat de dag om is, dan zou je kunnen je testen met een lager CPM-bod.
  • Creatie: Binnen een line-item kun je meerdere display banners aanmaken. Op deze manier kun je testen welke afbeeldingen en CTA’s (call to actions) het beste voor jouw campagne werken.