Bepaal je Cost per Mile (CPM)
Als adverteerder betaal je alleen voor de uiteindelijk uitgeleverde impressies. Dat betekent dus value for money! Andere kosten zoals een Tech Fee nemen wij voor onze rekening. Zelf Service Display werkt met een Cost per Mile afrekenmodel (CPM) en maakt gebruik van een first price veilingsysteem, waarbij jij en andere adverteerders bieden op de beschikbare advertentieruimte.
Je stelt in hoeveel je maximaal wilt betalen per 1000 impressies. Hoe hoger je bod, hoe groter de kans dat jouw display advertentie wordt vertoond. Binnen populaire categorieën kunnen er meerdere adverteerders aanwezig op dezelfde positie bieden. Hoe groter de concurrentie, hoe hoger de CPM.
Voorbeeld:
Als adverteerder A €18,- biedt en adverteerder B €18,50 CPM biedt, dan houdt het First Price veilingsysteem in dat adverteerder B de veiling wint en dus €18,50 betaalt per 1000 impressies. De minimale CPM verschilt per positie. Je kunt in je campagne per positie zien wat er minimaal geboden moet worden (Floor price). Als een bepaald line-item geen of nauwelijks impressies krijgt, dan is je bod waarschijnlijk te laag en moet je een hoger CPM bod instellen.