Climate Targetsetting
For English, scroll down
Om de opwarming van de aarde te beperken tot maximaal 1,5 graad, vraagt Albert Heijn al haar leveranciers om uiterlijk 30 juni 2025 klimaatdoelen te hebben die zijn gevalideerd door het Science Based Targets initiative (SBTi). Het SBTi is een samenwerkingsverband tussen CDP, UN Global Compact, WWF en World Resources Institute. Het partnerschap stimuleert ambitieuze klimaatactie in de particuliere sector door organisaties in staat te stellen wetenschappelijk onderbouwde emissiereductiedoelstellingen vast te stellen. Organisaties kunnen bij SBTi een aanvraag indienen om hun klimaatdoelstellingen te laten valideren en goedkeuren. Albert Heijn heeft ook Science-Based Targets gesteld en we verwachten van onze leveranciers hetzelfde te doen.
Albert Heijn volgt de richtlijnen en definities van het SBTi. SBTi maakt onderscheid tussen:
Om de opwarming van de aarde te beperken tot maximaal 1,5 graad, vraagt Albert Heijn al haar leveranciers om uiterlijk 30 juni 2025 klimaatdoelen te hebben die zijn gevalideerd door het Science Based Targets initiative (SBTi). Het SBTi is een samenwerkingsverband tussen CDP, UN Global Compact, WWF en World Resources Institute. Het partnerschap stimuleert ambitieuze klimaatactie in de particuliere sector door organisaties in staat te stellen wetenschappelijk onderbouwde emissiereductiedoelstellingen vast te stellen. Organisaties kunnen bij SBTi een aanvraag indienen om hun klimaatdoelstellingen te laten valideren en goedkeuren. Albert Heijn heeft ook Science-Based Targets gesteld en we verwachten van onze leveranciers hetzelfde te doen.
Albert Heijn volgt de richtlijnen en definities van het SBTi. SBTi maakt onderscheid tussen:
- Midden en kleinbedrijf (MKB)
- Grotere bedrijven