Wat zijn de advertentie richtlijnen van Albert Heijn?
Content
- Verwijzingen naar andere supermarkten zijn niet toegestaan. Zo is ‘verkrijgbaar bij alle supermarkten’ niet toegestaan, maar is ‘verkrijgbaar bij Albert Heijn’ wel toegestaan.
- Het gebruiken van een logo van een van de Ahold Delhaize banners (o.a. Albert Heijn, Etos, Gall&Gall, bol.com) is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming.
- De reclame mag geen beelden dan wel exacte kleur- dan wel woordcombinaties van concurrenten van Albert Heijn of Albert Heijn zelf bevatten.
- De reclame mag geen aanstootgevende beelden en/of tekst bevatten.
- De reclame mag niet aanzetten tot gevaarlijke of illegale activiteiten.
- De reclame mag geen inbreuk maken op het intellectueel eigendomsrecht dan wel andere rechten van derden, zoals bijvoorbeeld het auteursrecht.
- De reclame mag geen ongepaste of misleidende inhoud bevatten.
- De reclame mag geen inhoud gericht op kinderen bevatten.
- De reclame mag geen politiek bevatten.
- De reclame dient in overeenstemming te zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen.
- De reclame mag niet strijdig zijn met het algemeen belang, de openbare orde of de goede zeden.
- De reclame mag niet nodeloos kwetsend zijn, noch een bedreiging inhouden voor de geestelijke en/of lichamelijke volksgezondheid.
- Zonder te rechtvaardigen redenen mag reclame niet appelleren aan gevoelens van angst of bijgelovigheid.
Algemeen
- Albert Heijn is niet aansprakelijk voor aanspraken van derden op de reclame van adverteerders die in de Albert Heijn winkel wordt getoond.
- Albert Heijn behoudt zich het recht voor om bepaalde content te weigeren dan wel in te korten of aan te passen.
- Reclame voor alcohol is alleen toegestaan indien deze reclame voldoet aan de Reclamecode voor alcoholhoudende dranken.
- De reclame voldoet volledig aan alle richtlijnen van de Nederlandse Reclame Code (NRC).
- Albert Heijn behoudt zich het recht voor om bovenstaande richtlijnen tussentijds verder aan te scherpen.