Winactie

Een winactie is een actie waarbij de shoppende Albert Heijn klant kans maakt op prijzen – vaak bij aankoop van actieproducten. De inhoud en prijzen zijn bij iedere winactie anders. Een winactie is één van de beste manieren om interesse in jouw product of merk te stimuleren en promoten.

Voor een winactie worden onderstaande onderdelen opgemaakt:

  • De winactiepagina
  • Een artikel op ah.nl/acties
  • Een pagina in app (optioneel)

Hieronder vind je de aanleverspecificaties voor dit middel. De algemene informatie en tips vind je op de FAQ-pagina.

 

 

Wat moet je aanleveren

Voor de winactie pagina op web en/of app:

  • Titel winactie

  • Korte beschrijvende tekst in 3 à 4 regels.

  • Afbeelding Header banner (zonder tekst): 735x386 px (graag ook als Photoshop bestand aanleveren). Gebruik hiervoor dit format met rasterlijnen zodat het beeld goed schaalt in de app.

  • Afbeelding article op ah.nl/acties: 708x398 px (graag ook als Photoshop bestand aanleveren).

  • In bullets hoe de klant mee kan doen aan de actie, bijvoorbeeld: koop van datum t/m datum een product X in de winkel of online, vul onderstaand je gegevens in of upload je kassabon met product X vóór datum

  • Evtl. lijst met max 10 producten die meelopen in de actie.

  • Actievoorwaarden in PDF, zie bestand hier.

  • Data tranfser agreement, zie bestand hier.

  • Let op: het is niet toegestaan om ‘Win’ te gebruiken in communicatie. In plaats hiervan wordt er ‘Maak kans op’ gebruikt.

Voor het artikel op Ah.nl/acties

  • Titel van de winactie
  • Korte omschrijving van de winactie in +/- 4 regels.
  • Een afbeelding in 708x398 px.

Externe winactie

Het is ook mogelijk om door te linken naar een winactie buiten het domein van Albert Heijn. Indien dit het geval is maken wij enkel het article en optioneel de pagina in app op. Vanuit hier linken we door naar de externe winactiepagina.