Klanten aan het woord: Sherpa

Sherpa ondersteunt mensen met een beperking bij het wonen, werken en de zorg van alledag. Er zijn ruim honderd locaties met 1.500 medewerkers en evenzoveel cliënten. Inkoper Karin Hildebrand vertelt over de rol die AH Zakelijk heeft in haar organisatie.

“Onze locaties werken autonoom, hebben hun eigen budgetten en bepalen zelf hoe en waar ze boodschappen doen. Soms gaan medewerkers met cliënten naar een winkel, maar meestal worden de boodschappen op de locatie bezorgd. Die tijdwinst is handig in een sector met een enorme werkdruk.”

Favorieten
"Het bestellen gaat snel en simpel, dankzij de toegankelijkheid van de webshop. De recepten uit de Allerhande worden op de locaties regelmatig gebruikt als basis voor de maaltijd. Heel handig allemaal.”

Karin Hildebrand - Inkoper bij stichting Sherpa

“ Albert Heijn behoort tot de favorieten: ruim zeventig locaties hebben een account. Dat komt, denk ik, ook omdat iedereen wel Albert Heijn en de producten kent. Dat voelt meteen vertrouwd aan. ”

Karin Hildebrand - Inkoper bij stichting Sherpa

Partner
“Wij hebben een mantelovereenkomst. Daaronder hangen de accounts van de locaties. Dat werkt prima. Onze accountmanager spreek ik een paar keer per jaar. Soms hebben we tussendoor contact, bijvoorbeeld als blijkt dat er veel statiegeldflessen nog niet zijn ingeleverd. Dat is zonde. Of toen er een budgettool kwam met tips om goedkoper te kunnen koken. Dit soort dingen deel ik uiteraard met de locaties."

"Ook meld ik me bij de accountmanager als er bij Albert Heijn iets misgaat – wat gelukkig niet vaak voorkomt. Maar als het gebeurt, dan nemen ze mijn klacht altijd serieus en zoeken ze net zo lang tot er een goede oplossing is. Ook bezocht onze accountmanager Coen een keer een van onze locaties om te ervaren wat we doen en hoe de rol van Albert Heijn in het proces kan verbeteren. Met zo’n houding heb je toch een streepje voor en ben je gewoon een echte partner.”