Je bestelling

Veelgestelde vragen over Je bestelling

Hoe bestel ik boodschappen via ah.nl?

Om boodschappen te bestellen op ah.nl heb je een AH-profiel nodig. Heb je nog geen AH-profiel? Maak er dan een aan. 

  • Klik rechtsboven op 'Online bestellen'.

  • Kies of je de boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point. 

  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.

  • Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.

  • Klaar met boodschappen doen? Klik op het autootje rechts bovenin en controleer je bestelling. Klik op 'Bestelling afronden'. 

  • Controleer je bestelling nog een keer. Klik daarna op 'Bevestigen’.

  • Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daar staat in welke boodschappen je hebt besteld. En tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.

 


Hoe wijzig ik een bestelling via de AH-app?

Zoek je bestelling in ‘Mijn bestellingen’. Staat er 'Je kan je bestelling nog wijzigen tot…’? Dan kan je daarop klikken om je bestelling aan te passen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag. Je kan dan niets meer veranderen aan je bestelling, ook niet via de klantenservice.


Mijn bestelling is geannuleerd. Hoe haal ik mijn boodschappenlijstje terug?

Je kunt zelf je bestelling verzetten naar een ander moment door de volgende stappen te doorlopen:

 

  • Ga in je mailbox naar de laatste bevestigingsmail van de bestelling.
  • Klik in deze mail op de blauwe knop ‘wijzig bestelling’.
  • Klik rechtsboven op de blauwe knop ‘voeg alles toe’.
  • Klik rechtsboven op het winkelmandje, kies een bezorgmoment en rond de bestelling af.

Onze collega’s van de klantenservice kunnen de bestelling NIET naar een ander moment verplaatsen. De klantenservice kan hierin dus helaas niets voor je doen.


Kan ik mijn bestelling na levering ontbinden?

Je hebt het recht de bestelling te ontbinden binnen 14 dagen nadat de bestelling bij je is bezorgd of nadat je deze hebt afgehaald. Dit recht geldt niet voor versproducten. Binnen de 14 dagen bedenktijd kan je het product hanteren of inspecteren voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, zoals je dat in een winkel zou kunnen doen. Als je meer hebt gedaan dan het voorgaande, kan Albert Heijn waardevermindering, oplopend tot 100%, van het product in rekening brengen.

Voor retourname kan je contact opnemen met ons via www.ah.nl/klantenservice. We zorgen dan dat de artikelen worden opgehaald bij een volgend bezorgmoment of je kunt ze zelf gelijktijdig met het ophalen van een volgende bestelling inleveren bij een Pick Up Point.

Heb je geen volgende bestelling staan? Dan regel je alles makkelijk met het ontbindingsformulier die je vindt in je de bevestigingsmail van je bestelling. Wanneer je zelf je bestelling aan ons retourneert zorg er dan voor dat je je bestelling binnen 14 dagen na melding naar ons terugstuurt. De producten die je wilt retourneren, stuur je dan onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking naar:

Albert Heijn Retour/Ontbinding
t.a.v. procesteamleider Operations
AH Online Homeshopcenter De Meern
Strijkviertel 31 A
3454 PJ De Meern

Vergeet niet het pakket voldoende te frankeren voor verzending.

Wij storten het volledige aankoopbedrag (exclusief versproducten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terug. Dit is inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending als je gehele bestelling retour komt.

Ook voor de door ons aangeboden bezorgbundel geldt het herroepingsrecht. In het geval van diensten, zoals de bezorgbundel, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je de dienst hebt gekocht. Voor terugbetaling geldt hetzelfde als hiervoor aangegeven voor het herroepingsrecht bij producten. Je bent alleen gehouden de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding

Je hebt dit recht op basis van het herroepingsrecht. Maar let op: dit is echter niet mogelijk voor jouw aankopen van o.a. verse producten, audio- en video-opnamen waarvan de verzegeling is verbroken, kranten en tijdschriften. De volledige lijst met uitzonderingen vind je in onze algemene voorwaarden Artikel 10 Uitsluiting herroepingsrecht .

Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.


Mijn bestelling is geannuleerd, wanneer wordt deze alsnog bezorgd?

Je bestelling wordt niet automatisch verplaatst naar een ander moment, maar als je onderstaande stappen volgt, kan je dezelfde bestelling wel voor een ander moment laten bezorgen:

  • Ga in je mailbox naar de laatste bevestigingsmail van de bestelling.
  • Klik in deze mail op de blauwe knop ‘wijzig bestelling’.
  • Klik rechtsboven op de blauwe knop ‘Voeg alles toe’
  • Klik rechtsboven op het winkelmandje,
  • Kies een bezorgmoment en rond je bestelling af.

Hoe plaats ik als Bezorgbundelklant een bestelling los van mijn vaste bezorgmoment?
Als Bezorgbundelklant kun je onbeperkt voor een vast bedrag je boodschappen bestellen bij Albert Heijn. Naast het vaste bezorgmoment, kun je ook losse bestellingen plaatsen.
  • Klik rechtsboven op 'Online bestellen'.

  • Kies of je de boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point. 

  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.

  • Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
  • Vul je mandje tot het minimale bestelbedrag van €50.
  • Klaar met boodschappen doen? Klik op het autootje rechts bovenin en controleer je bestelling. Klik op 'Bestelling afronden'. 
  • Controleer je bestelling nog een keer. Klik daarna op 'Bevestigen’.

Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daar staat in welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.


Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?

Ga naar ‘Mijn bestellingen’ en zoek je bestelling. Staat er 'Je kan je bestelling nog wijzigen tot…’? Dan kan je daarop klikken om je bestelling te annuleren. Klik op de bestelling en vervolgens op 'Annuleren'. 


Mijn Bonuskorting is niet verrekend bij mijn online bestelling. Wat kan ik doen?

Vaak wordt dit voordat je bestelling wordt geleverd nog gecorrigeerd. Controleer altijd eerst je factuur op ah.nl/facturen. Op je factuur staat precies wat je hebt gekocht en wat jouw Bonuskorting is. Klopt de verrekende korting niet? Meld het dan via het digitale klachtenformulier. Je korting wordt dan alsnog bij je volgende bestelling in mindering gebracht.


Krijg je bij online bestellingen ook Servieszegels?
Jazeker, je krijgt bij jouw online bestellingen ook AH Servieszegels. Deze worden ongeveer 5 uur voordat je jouw bestelling ontvangt, bijgeschreven op je digitale spaarkaart. Check daarom eerst even je spaargeschiedenis in de app op de spaarpagina.
De volle spaarkaarten zijn niet online te verzilveren. Dit kan alleen in onze fysieke winkels. Daar is het gehele servies assortiment beschikbaar.

Kan ik een (BTW-)factuur ontvangen van mijn bestelling uit de Bloemen Shop?
Neem hiervoor contact op met de klantenservice en vermeld hierbij jouw ordernummer. Na het plaatsen van jouw bestelling is het niet mogelijk om je factuuradres te wijzigen.

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?