Productklacht na je winkelbezoek
Veelgestelde vragen over ‘Klacht na winkelbezoek’
49 resultatenIk heb feedback of een klacht over een Albert Heijn winkel. Waar meld ik deze?
Onze collega’s in de winkel doen er alles aan om je winkelbezoek zo prettig mogelijk te maken. Ben je toch ontevreden? Deel dan je ervaring met ons, zodat we kunnen verbeteren.
Je kan dit op de volgende manieren doen:
- Het snelste is als je meteen in de winkel vraagt naar de supermarktmanager, die lost het graag met je op. Heb je de komende tijd geen bezoek gepland, dan kun je ook telefonisch contact opnemen met de specifieke winkel.
- Geef je melding door via het feedbackformulier. Wij zorgen ervoor dat het bij de juiste winkelmanager terechtkomt.
Hoe werkt jullie klachtenprocedure?
We zien onze klanten natuurlijk het liefst helemaal tevreden. Op deze klantenservicepagina's vind je het antwoord op veel van je vragen.
Heb je een beschadigd of ontbrekend product, of valt de kwaliteit tegen? Meld het zelf via dit formulier of neem contact op met onze klantenservice.
Heb je een algemene klacht of feedback over onze dienstverlening? Meld het dan via dit formulier.
Als je contact hebt gehad met een medewerker van onze klantenservice met een vraag of een klacht, dan proberen we deze binnen drie werkdagen te beantwoorden. Soms duurt het iets langer, maar je krijgt sowieso binnen 14 dagen een reactie van ons.
Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kun je als particuliere klant een klacht indienden bij De Geschillencommissie. Meer informatie over De Geschillencommissie kun je vinden op www.sgc.nl. Ook kun je je klacht indienen via het ODR platform op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ben je een zakelijke klant? Dan kun je je klacht voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.
Ik heb een klacht over een gekocht product in de winkel. Waar meld ik deze?
Als je niet tevreden bent over een product dat je in jouw winkel hebt gekocht, dan kun je dit bij de servicebalie weer omruilen voor een nieuw exemplaar of je krijgt het aankoopbedrag terug. Bij voorkeur op vertoon van de bon, maar als je die niet meer hebt, lossen we het ook netjes voor je op.
Kom je niet meer in de winkel waar je het artikel hebt gekocht? Geen probleem, ook bij een andere winkel kun je een nieuw exemplaar ontvangen of je geld terugkrijgen.
Wist je dat je dit ook zelf via ons speciale klachtenformulier kan melden? Dat kan je invullen via https://www.ah.nl/klantenservice/klachten-formulier/product-klacht
Hoe kan ik doorgeven dat ik een klacht heb over mijn bestelling?
Ben je niet tevreden over de kwaliteit van een product? Is er iets beschadigd, ontbreekt er iets of is je Bonuskorting niet goed verrekend? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Meld dit dan via ons klachtenformulier.
Heb je een algemene klacht, of feedback over onze dienstverlening? Meld dit via dit formulier, dan gaan wij ermee aan de slag!
Ik mis een product, bonuskorting of heb een (kwaliteits)klacht bij mijn bestelling, wat nu?
Vul ons klachtenformulier in en geef aan wat er precies mis is gegaan en hoe we het kunnen oplossen. Wil je geld terug? We trekken het bedrag automatisch af van je volgende factuur. Wil je het ontbrekende product ophalen in de winkel of daar je geld terugkrijgen? Dat kan ook! Neem je factuur mee naar een winkel met een servicepunt. Je kan dit in de filter aanvinken.
We verrekenen het bedrag op een volgende bestelling. Je ziet dit terug als 'Mijn tegoed verrekening' op het moment dat je jouw volgende bestelling bevestigt, bij 'Mijn bestellingen -> betalingsoverzicht', 'Mijn Tegoed -> verrekeningen' in de app of op de factuur.
Wil je het bedrag liever op je rekening ontvangen? Dan kan natuurlijk ook! Neem dan contact op met onze klantenservice, dan maken we dat graag in orde. Het bedrag staat binnen 10 werkdagen op je rekening.
Ik heb een klacht over een product dat ik in de winkel heb gekocht. Wat nu?
Wij werken hard om altijd de beste en meest verse producten aan te kunnen bieden met de beste service. Mocht je toch een keer een product hebben gekocht dat niet voldoet aan de hoogste kwaliteit, dan lossen wij dat graag met je op. Je kan dit altijd melden via ons klachtenformulier.
Als je het product meeneemt naar de winkel, dan ruilen de collega's in de winkel dit graag voor je om. Heb je liever je geld terug? Neem dan ook je kassabon mee. Als je een geactiveerde bonuskaart hebt, dan kan je ook een digitale kassabon terugvinden in de AH app. Lees alles hierover op de speciale pagina.
Ik zoek een specifieke service. Bij welke Albert Heijn-winkel kan ik terecht?
Op zoek naar een winkel met fotoservice, OV-kaartoplader of geldautomaat? Ga naar onze winkelzoeker. Klik op ‘Filter’ en vink de service aan die je zoekt. Zo vind je alle winkels bij jou in de buurt met die service.
Hoe kan ik een bezorgklacht over de Bonusfolder indienen?
Heb je de papieren folder op dinsdag nog niet ontvangen? Of heb je ondanks de zorgvuldigheid van de bezorging toch een opmerking of klacht? Maak er dan een melding van bij de verspreider van de folder via het contactformulier voor een snelle en correcte afhandeling.
Ik heb een winkelwagen gevonden. Wat nu?
Mocht je tegen een verdwaalde winkelwagen aanlopen, laat dan in de winkel weten waar dit was. Onze collega's halen de winkelwagen dan zo snel mogelijk op. Alvast bedankt!
Ik heb een vraag over de veiligheidswaarschuwing AH Zakje blauwe bessen 1kg
Albert Heijn heeft besloten om AH Zakje met blauwe bessen 1 kg (diepvries) per direct uit de winkels te halen. Het product kan mogelijk besmet zijn met hepatitis A, wat gezondheidsklachten kan veroorzaken. We begrijpen dat dit ontzettend vervelend is, daarom hebben we de meeste vragen op een rijtje gezet.
Ik heb de AH blauwe bessen gekocht en wil graag mijn geld terug. Hoe doe ik dit?
Je kan de verpakking terugbrengen naar de winkel. Wanneer je de blauwe bessen online hebt gekocht kun je het klachtenformulier invullen.
Ik heb het product gegeten. Wat nu?
Heb je het product gegeten en merk je gezondheidsklachten? Neem dan contact op met je huisarts.
Het gaat uitsluitend om AH Zakje blauwe bessen 1 kg (diepvries) met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment. Bij een monstername van de NVWA is er hepatitis A aangetroffen in dit product.
Het land van herkomst van de besmette producten is Polen.
Het gaat alleen om de zakken blauwe bessen uit de diepvries, dus niet de bessen die in een mixzak zitten en in de papierendoosjes. Die blauwe bessen komen van een andere leverancier.
De blauwe bessen die we terugroepen zijn verkocht tussen oktober 2024 en 13 januari 2025. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe weten jullie dat de blauwe bessen met een latere THT, zoals 17-6-2026, niet ook besmet is?
Alle blauwe bessen van na 14-4-2026 komen van een andere leverancier. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat er hepatitis A in de producten zit?
De NVWA heeft tijdens een monstername hepatitis A aangetroffen in dit product.
Hoe lang zijn de blauwe bessen dan al besmet?
Elke batch wordt zorgvuldig geanalyseerd. Eerdere controles op de grondstoffen gaven geen aanwijzingen voor de aanwezigheid van hepatitis A.
Zijn echt alle zakken blauwe bessen diepvries 1 kg van 14-4-2026 en ervoor besmet?
Het gaat enkel om producten met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Zijn blauwe bessen met een andere THT of een ander diepvriesproduct (blauw bessen in een bakje of zomerfruit) mogelijk ook besmet?
Het gaat enkel om het genoemde product AH Zakje blauwe bessen (diepvries) 1kg. De andere verpakkingen, zoals fruit in de papieren bakjes of zomerfruit, komen van een andere leverancier.
Ik durf nu de andere varianten diepvriesfruit niet te gebruiken. Mag ik deze terugbrengen?
Hiervoor kan je gebruik maken van onze onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie. Wanneer je niet tevreden bent over een product, krijg je je geld terug! Ga hiervoor naar de servicebalie van jouw winkel of vul bij een online bestelling dit formulier in.
Wanneer komt het product weer terug in de schappen?
Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
Het hepatitis A-virus veroorzaakt bij kinderen tot 6 jaar nauwelijks klachten. Als volwassenen hepatitis A krijgen kunnen de ziekteverschijnselen enkele maanden aanhouden.
Wat zijn symptomen van hepatitis A?
Hepatitis A kan zo licht verlopen dat iemand het niet eens merkt. De verschijnselen treden na de incubatietijd op en zijn over het algemeen vermoeidheid, lichte koorts, soms pijn in de bovenbuik en misselijkheid. Bij volwassenen gaat hepatitis A meestal ook gepaard met geelzucht: het geelkleuren van huid en oogwit, het donker worden van urine en het ontkleuren van ontlasting (de kleur is grijs of lichtbruin). Slechts bij hoge uitzondering ontstaan levensbedreigende complicaties. Hepatitis A duurt in de meeste gevallen niet langer dan 6 weken, maar vermoeidheid kan langer aanhouden. De ziekte wordt niet chronisch.
Besmetting en preventie van hepatitis A
Mensen raken besmet met het hepatitis A-virus door contact met zieken en door het eten en drinken van voedsel of water dat verontreinigd is met ontlasting dat het virus bevat. Daarom is het belangrijk om de handen te wassen voor het eten, voor het klaarmaken van eten en na een bezoek aan het toilet. De kans op besmetting neemt toe naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn. Er is geen behandeling met medicijnen voor hepatitis A.
Wat is de incubatietijd?
Wanneer u besmet bent geraakt met het hepatitis A-virus duurt het 2 tot 7 weken voordat u ziek wordt (incubatietijd). De incubatietijd is de tijd tussen besmetting met het virus en het krijgen van ziekteverschijnselen. Bron: Hepatitis A | RIVM
Meer informatie kan je vinden bij het RIVM. Zie: Hepatitis A | RIVM of raadpleeg uw huisarts.
Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, hebben we een speciaal team ingericht. Dit team staat klaar om klanten snel, persoonlijk en met begrip bij te staan. Elke vraag of klacht wordt met zorg en persoonlijke aandacht behandeld. We zorgen ervoor dat klanten zo snel mogelijk een reactie ontvangen. We begrijpen dat dit een zeer serieuze situatie voor hen is.
We blijven nauw samenwerken met de NVWA, het RIVM en onze leveranciers om de situatie goed te monitoren. Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
We waarderen het vertrouwen van onze klanten en doen er alles aan om hen in deze situatie zo goed mogelijk te ondersteunen.
Ik heb de AH blauwe bessen gekocht en wil graag mijn geld terug. Hoe doe ik dit?
Je kan de verpakking terugbrengen naar de winkel. Wanneer je de blauwe bessen online hebt gekocht kun je het klachtenformulier invullen.
Ik heb het product gegeten. Wat nu?
Heb je het product gegeten en merk je gezondheidsklachten? Neem dan contact op met je huisarts.
Algemeen
Wat houdt deze veiligheidswaarschuwing precies in?Het gaat uitsluitend om AH Zakje blauwe bessen 1 kg (diepvries) met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment. Bij een monstername van de NVWA is er hepatitis A aangetroffen in dit product.
Het land van herkomst van de besmette producten is Polen.
Het gaat alleen om de zakken blauwe bessen uit de diepvries, dus niet de bessen die in een mixzak zitten en in de papierendoosjes. Die blauwe bessen komen van een andere leverancier.
Productinformatie
In welke periode zijn de betreffende blauwe bessen verkocht?De blauwe bessen die we terugroepen zijn verkocht tussen oktober 2024 en 13 januari 2025. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe weten jullie dat de blauwe bessen met een latere THT, zoals 17-6-2026, niet ook besmet is?
Alle blauwe bessen van na 14-4-2026 komen van een andere leverancier. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat er hepatitis A in de producten zit?
De NVWA heeft tijdens een monstername hepatitis A aangetroffen in dit product.
Hoe lang zijn de blauwe bessen dan al besmet?
Elke batch wordt zorgvuldig geanalyseerd. Eerdere controles op de grondstoffen gaven geen aanwijzingen voor de aanwezigheid van hepatitis A.
Zijn echt alle zakken blauwe bessen diepvries 1 kg van 14-4-2026 en ervoor besmet?
Het gaat enkel om producten met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Zijn blauwe bessen met een andere THT of een ander diepvriesproduct (blauw bessen in een bakje of zomerfruit) mogelijk ook besmet?
Het gaat enkel om het genoemde product AH Zakje blauwe bessen (diepvries) 1kg. De andere verpakkingen, zoals fruit in de papieren bakjes of zomerfruit, komen van een andere leverancier.
Ik durf nu de andere varianten diepvriesfruit niet te gebruiken. Mag ik deze terugbrengen?
Hiervoor kan je gebruik maken van onze onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie. Wanneer je niet tevreden bent over een product, krijg je je geld terug! Ga hiervoor naar de servicebalie van jouw winkel of vul bij een online bestelling dit formulier in.
Wanneer komt het product weer terug in de schappen?
Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
Informatie over hepatitis A
Wat is hepatitis A?Het hepatitis A-virus veroorzaakt bij kinderen tot 6 jaar nauwelijks klachten. Als volwassenen hepatitis A krijgen kunnen de ziekteverschijnselen enkele maanden aanhouden.
Wat zijn symptomen van hepatitis A?
Hepatitis A kan zo licht verlopen dat iemand het niet eens merkt. De verschijnselen treden na de incubatietijd op en zijn over het algemeen vermoeidheid, lichte koorts, soms pijn in de bovenbuik en misselijkheid. Bij volwassenen gaat hepatitis A meestal ook gepaard met geelzucht: het geelkleuren van huid en oogwit, het donker worden van urine en het ontkleuren van ontlasting (de kleur is grijs of lichtbruin). Slechts bij hoge uitzondering ontstaan levensbedreigende complicaties. Hepatitis A duurt in de meeste gevallen niet langer dan 6 weken, maar vermoeidheid kan langer aanhouden. De ziekte wordt niet chronisch.
Besmetting en preventie van hepatitis A
Mensen raken besmet met het hepatitis A-virus door contact met zieken en door het eten en drinken van voedsel of water dat verontreinigd is met ontlasting dat het virus bevat. Daarom is het belangrijk om de handen te wassen voor het eten, voor het klaarmaken van eten en na een bezoek aan het toilet. De kans op besmetting neemt toe naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn. Er is geen behandeling met medicijnen voor hepatitis A.
Wat is de incubatietijd?
Wanneer u besmet bent geraakt met het hepatitis A-virus duurt het 2 tot 7 weken voordat u ziek wordt (incubatietijd). De incubatietijd is de tijd tussen besmetting met het virus en het krijgen van ziekteverschijnselen. Bron: Hepatitis A | RIVM
Meer informatie kan je vinden bij het RIVM. Zie: Hepatitis A | RIVM of raadpleeg uw huisarts.
Hoe nu verder?
Bij Albert Heijn zetten we alles op alles om de gezondheid en veiligheid van onze klanten te waarborgen. Daarom hebben we direct gehandeld om onze klanten zo snel mogelijk te informeren. Dat doen we niet alleen via alle mogelijke kanalen, maar ook persoonlijk naar klanten. We vinden het belangrijk dat klanten ons gemakkelijk kunnen bereiken met hun vragen en zorgen.Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, hebben we een speciaal team ingericht. Dit team staat klaar om klanten snel, persoonlijk en met begrip bij te staan. Elke vraag of klacht wordt met zorg en persoonlijke aandacht behandeld. We zorgen ervoor dat klanten zo snel mogelijk een reactie ontvangen. We begrijpen dat dit een zeer serieuze situatie voor hen is.
We blijven nauw samenwerken met de NVWA, het RIVM en onze leveranciers om de situatie goed te monitoren. Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
We waarderen het vertrouwen van onze klanten en doen er alles aan om hen in deze situatie zo goed mogelijk te ondersteunen.