Productklacht melden
Veelgestelde vragen over ‘Phishing en nepacties’
18 resultatenWat zijn nepacties of phising?
Er zijn regelmatig winacties in omloop via Facebook, e-mail, SMS of WhatsApp die zogenaamd van Albert Heijn zijn en waarin gevraagd wordt naar jouw gegevens. Veel hiervan zijn nep en zijn bedoeld voor SPAM- en phishingdoeleinden, of om je te binden aan betaalde diensten. In deze nepacties wordt vaak een waardebon van Albert Heijn ter waarde van 100 euro, 250 euro of 500 euro of soortgelijke bedragen aangeboden. Ook word je soms gevraagd mee te doen aan een online of sms-spel. Ga hier niet op in!
Controleer altijd eerst of het bericht wel van Albert Heijn is. Op onze website vind je meer info.
Ik heb een bericht van Albert Heijn ontvangen dat ik een cadeaukaart heb gewonnen. Is dit phishing?
In verreweg de meeste gevallen is het korte antwoord 'ja' dat is phishing, trap er niet in!
Er zijn regelmatig winacties in omloop via Facebook, e-mail, SMS of WhatsApp die zogenaamd van Albert Heijn zijn en waarin gevraagd wordt naar jouw gegevens. Veel hiervan zijn nep en zijn bedoeld voor spam- en phishingdoeleinden, of om je te binden aan betaalde diensten. In deze nepacties wordt vaak een waardebon van Albert Heijn ter waarde van €25, €50, €100, €250 of zelfs €500 aangeboden. Ook word je soms gevraagd mee te doen aan een online of SMS-spel.
Op onze speciale pagina kan je vinden hoe je dergelijke nepacties herkent en hoe je jezelf ertegen kan beschermen. Je kunt spam en phishing ook altijd melden via dit formulier.
Moet ik elke keer een controlecode invoeren als ik wil inloggen?
Nee, dat hoeft niet. Nadat je eenmaal met een controlecode bent ingelogd op je apparaat, hoef je de controlecode alleen nog maar in te voeren als we niet zeker zijn dat jij het bent die inlogt. Bijvoorbeeld als je vanuit het buitenland inlogt of als je cookies hebt gewist waardoor we je niet meer herkennen.
Waar en wanneer worden de bloemen geleverd?
Je zult vanuit Packs een e-mail met bezorginformatie over je boeket en het bijbehorende bezorgmoment ontvangen. Mocht je deze e-mail niet ontvangen hebben, controleer dan je spambox of ongewenste mail. Het is mogelijk dat de e-mail daar terecht is gekomen.
Hoe stop ik mijn machtiging voor automatische incasso?
Vul het formulier 'Intrekking SEPA Incasso Machtiging voor een doorlopende betaling' in en stuur het naar ons op.
Hoe annuleer ik mijn bestelling uit de AH Voordeelshop?
Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met de verkoper van het product. Heb je al een e-mail gehad met een verzendbevestiging of een Track & Trace code, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk.
Wil je het product toch niet ontvangen, dan kun je vaak de bestelling aan de deur weigeren of de bestelling retour sturen. Je hebt recht op retour binnen 14 dagen na aankoop van een product. Check voor de annulerings- en retourvoorwaarden altijd de leverancierspagina op de website.
De terugbetaling van een geretourneerde of geweigerde bestelling kun je doorgaans verwachten binnen 14 dagen na bevestiging van de leverancier. Is de retour langer dan 14 dagen geleden en is er contact geweest met de leverancier? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn.
Ik heb de SMS met controlecode niet ontvangen, wat nu?
De SMS ontvang je op het telefoonnummer dat je in je profiel hebt staan. Normaal zou je deze binnen enkele seconden moeten ontvangen. Wij hebben echter geen invloed op de snelheid van jouw telefoonprovider. Weet je zeker dat het opgegeven nummer klopt, dan kunnen onderstaande tips hopelijk helpen:
- Zet je telefoon op vliegtuigstand, wacht 15 minuten en zet de vliegtuigstand daarna uit. Je telefoon uitzetten en opnieuw opstarten kan ook helpen.
- Heb je een iPhone, dan kan het zijn dat berichten van Albert Heijn worden tegengehouden door je instellingen. Ga in dat geval naar instellingen, klik op 'Berichten' en zet vervolgens het schuifje 'Filters onbekende afzenders' uit.
Ik heb een mail gehad dat mijn account wordt verwijderd, wat nu?
De mail wordt verstuurd als je langer dan 2 jaar niet ingelogd bent geweest op onze website of in de AH app.
In de mail staat vanaf wanneer je account wordt verwijderd. Als je voor die tijd inlogt op onze website of in de AH app, dan is er niks aan de hand en blijft je account gewoon actief.
Ik heb de controlecode ingevuld maar deze werkt niet, wat nu?
Heb je het geprobeerd kort na het ontvangen van de code? Elke inlogpoging genereert een nieuwe code. Alleen de laatst gegenereerde code werkt, en maar voor korte tijd (10 minuten).
Controleer of je het juiste bericht hebt geopend met de meest recente verificatiecode.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Dit kan je gelukkig makkelijk en snel zelf oplossen. Klik op onze website in het pop-upscherm. Klik op de link 'wachtwoord vergeten' en vul je e-mailadres in. Je krijgt nu een e-mail met een link. Klik hierop en stel een nieuw wachtwoord in.
Lukt het op deze manier niet? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
Lukt het op deze manier niet? Neem dan even contact op met onze klantenservice.