Retour en garantie

Veelgestelde vragen over Retour en garantie

Hoe annuleer ik mijn bestelling uit de AH Voordeelshop?

Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met de verkoper van het product. Heb je al een e-mail gehad met een verzendbevestiging of een Track & Trace code, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk.

Wil je het product toch niet ontvangen, dan kun je vaak de bestelling aan de deur weigeren of de bestelling retour sturen. Je hebt recht op retour binnen 14 dagen na aankoop van een product. Check voor de annulerings- en retourvoorwaarden altijd de leverancierspagina op de website.

De terugbetaling van een geretourneerde of geweigerde bestelling kun je doorgaans verwachten binnen 14 dagen na bevestiging van de leverancier. Is de retour langer dan 14 dagen geleden en is er contact geweest met de leverancier? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn.


Ik heb een Non Food product online besteld, hoe zit het dan met de garantie?

Heb je jouw product ontvangen via een online bestelling? En het product is bijvoorbeeld defect na een tijdje. Ook dan kan je met je factuur terecht bij onze winkels met een servicepunt. Het oplossen in de winkel is niet alleen een stuk sneller, maar ook veel milieuvriendelijker dan retour sturen!

Lees meer over onze kwaliteitsgarantie op de speciale pagina.


Kan ik mijn bestelling na levering ontbinden?

Je hebt het recht de bestelling te ontbinden binnen 14 dagen nadat de bestelling bij je is bezorgd of nadat je deze hebt afgehaald. Dit recht geldt niet voor versproducten. Binnen de 14 dagen bedenktijd kan je het product hanteren of inspecteren voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, zoals je dat in een winkel zou kunnen doen. Als je meer hebt gedaan dan het voorgaande, kan Albert Heijn waardevermindering, oplopend tot 100%, van het product in rekening brengen.

Voor retourname kan je contact opnemen met ons via www.ah.nl/klantenservice. We zorgen dan dat de artikelen worden opgehaald bij een volgend bezorgmoment of je kunt ze zelf gelijktijdig met het ophalen van een volgende bestelling inleveren bij een Pick Up Point.

Heb je geen volgende bestelling staan? Dan regel je alles makkelijk met het ontbindingsformulier die je vindt in je de bevestigingsmail van je bestelling. Wanneer je zelf je bestelling aan ons retourneert zorg er dan voor dat je je bestelling binnen 14 dagen na melding naar ons terugstuurt. De producten die je wilt retourneren, stuur je dan onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking naar:

Albert Heijn Retour/Ontbinding
t.a.v. procesteamleider Operations
AH Online Homeshopcenter De Meern
Strijkviertel 31 A
3454 PJ De Meern

Vergeet niet het pakket voldoende te frankeren voor verzending.

Wij storten het volledige aankoopbedrag (exclusief versproducten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terug. Dit is inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending als je gehele bestelling retour komt.

Ook voor de door ons aangeboden bezorgbundel geldt het herroepingsrecht. In het geval van diensten, zoals de bezorgbundel, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je de dienst hebt gekocht. Voor terugbetaling geldt hetzelfde als hiervoor aangegeven voor het herroepingsrecht bij producten. Je bent alleen gehouden de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding

Je hebt dit recht op basis van het herroepingsrecht. Maar let op: dit is echter niet mogelijk voor jouw aankopen van o.a. verse producten, audio- en video-opnamen waarvan de verzegeling is verbroken, kranten en tijdschriften. De volledige lijst met uitzonderingen vind je in onze algemene voorwaarden Artikel 10 Uitsluiting herroepingsrecht .

Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.


Hoe kan ik de Blue Home producten terugbrengen?
In de winkel:
  • Je mag je aankoop binnen 14 dagen retourneren in jouw Albert Heijn winkel.

Via ah.nl:
  • Je mag je aankoop binnen 14 dagen retourneren in een AH winkel met een ah.nl servicepunt op vertoon van je factuur. Je vindt een winkel met een ah.nl servicepunt door op www.ah.nl/winkels voor de filter 'ah.nl servicepunt' te kiezen.
  • Ben je niet in de gelegenheid om naar de winkel te gaan? Neem contact op met onze klantenservice.

Via de AH Voordeelshop:
  • Je mag je aankoop binnen 14 dagen retourneren in een AH winkel met een ah.nl servicepunt op vertoon van je bevestigingsmail. Je vindt een winkel met een ah.nl servicepunt door op www.ah.nl/winkels voor de filter 'ah.nl servicepunt' te kiezen.

Ben je niet in de gelegenheid om naar de winkel te gaan? Dan kan je het retourneren via DHL. Volg dan onderstaande stappen:
  • Je kan je retour aanmelden via https://voordeelshop-ah.returnless.com.
  • Hierna ontvang je een retourlabel.
  • Verzend het product in de originele verpakking (indien mogelijk).
  • Geef het pakket af bij een DHL-punt bij jou in de buurt.
    Let op: de verzendkosten zijn voor eigen rekening.
  • De terugbetaling ontvang je binnen 14 werkdagen nadat de retour is aangekomen bij ons magazijn.

Hoe zit het met de garantie op artikelen van afgelopen spaaracties?

De garantie geldt voor de meeste Non Food producten tot twee jaar na de datum van aankoop. Als je gebruik wilt maken van de garantie, neem dan contact op met de leverancier.

Pannen
Voor de laatste spaaractie voor de Greenpan Pannen kan je contact opnemen met Royal van Kempen & Begeer via dit formulier.

Handdoeken
Walra heeft een garantietermijn van 1 jaar na aankoop. Mocht je dit willen verlengen met nog 1 jaar, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van Walra. Als het artikel kapot is, kan je contact opnemen met de klantenservice van Walra via spaaractie@walra.nl

Vershoudbakjes, buitenservies en ovenschalen
Wij geven 2 jaar garantie op fabrieks- en materiaalfouten van de spaaritems als deze volgens de gebruiksaanwijzing zijn gebruikt. Bewaar je kassabon goed, want bij problemen kun je het terugbrengen bij de servicebalie in de winkel en krijg je je geld terug. Ruilen is niet mogelijk, omdat we het spaaritem niet meer in het assortiment hebben.


Ik wil een product uit mijn bestelling retourneren, kan dat?
Het kan gebeuren dat je iets verkeerd bestelt. Verse en gekoelde producten kunnen niet retour, maar houdbare producten wel binnen 14 werkdagen.
Je kunt dit zelf snel regelen via het retourformulier. Vul in om welke producten het gaat en lever ze weer in bij de bezorger of bij het pick-up point van je volgende bestelling.

Je kunt de producten ook in een winkel retourneren, mits het een winkel is met een ah.nl servicepunt. Check hiervoor eerst op onze website onder ah.nl/winkels of jouw winkel een ah.nl servicepunt heeft. Selecteer jouw winkel en vink onder 'filteren op services' Ah.nl servicepunt aan. Op de kaart zie je nu alle winkels met deze service.


Kan ik mijn bestelling via de AH Voordeelshop na levering retourneren?
Ja, meestal wel. Producten aangekocht via de AH Voordeelshop kunnen over het algemeen binnen 14 dagen worden teruggestuurd. Voor de specifieke retourregeling van jouw product kun je via de leverancierspagina de afspraken bekijken en zien hoe je het te retourneren product kunt opsturen.

Het is niet mogelijk vouchers of tickets te retourneren voor vrijetijdsbesteding, die voor een specifieke dag of periode geldig zijn of waarvoor je een reservering hebt gemaakt. Bekijk hiervoor ons herroepingsrecht.

Voor digitale cadeaukaarten is er geen recht van retour. Bekijk hiervoor ons herroepingsrecht.

Wat is het retour- en garantiebeleid van de AH Voordeelshop?
Heb je vragen over retouren of garanties van jouw (aangeschafte) product? Kijk dan hier op onze leverancierspagina naar de specifieke voorwaarden

Je vindt de naam van de leverancier in de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen of op de productpagina van het product.

Wat is de garantie op producten die ik bij Albert Heijn koop?

Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan de redelijke verwachtingen die je als consument ervan mag hebben. Mocht je een keer een product hebben gekocht dat niet aan deze verwachtingen voldoet, lossen wij dat graag met je op. Neem dan contact met ons op via de klantenservice.


Niet tevreden over een product? Geld terug!

Bij Albert Heijn werken wij hard om altijd de beste en meest verse producten aan te kunnen bieden met uitstekende service. Mocht je toch een keer een product hebben gekocht dat niet voldoet aan de hoogste kwaliteit, dan lossen wij dat graag met je op. Neem het product mee naar de winkel en wij ruilen het om voor een nieuw artikel. Heb je liever je geld terug? Neem dan ook je kassabon mee.

Heb je het product online besteld? Dan kun je het ook terugbrengen naar één van onze winkels met een online servicepunt.


Uitzonderingen

Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen kan op vertoon van de kassabon, in de originele onbeschadigde verpakking.

CD's, DVD's, cadeaukaarten of games zonder seal kunnen niet geruild of vergoed worden.

Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets van attractieparken kunnen niet geruild of vergoed worden.

Let op: voor mobiele telefonie van AH geldt een afwijkende regeling zie hiervoor de website van AH Mobiel.

Onze kwaliteitsgarantie is een eigen extra aangeboden garantie en doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Juiste prijsgarantie

Wij doen ons uiterste best om altijd de juiste prijs te tonen. Mocht het toch een keer voorkomen dat de prijs op de kassabon afwijkt van de prijs bij het schap, dan lossen wij dat graag op. Ga met je kassabon naar de servicebalie en je krijgt het artikel eenmalig gratis mee.

Heb je van het artikel meer stuks gekocht, dan betalen we voor de rest het verschil in prijs terug.

Alcohol, geneesmiddelen en zuigelingenvoeding mogen niet gratis worden meegegeven. Uiteraard betalen we je in dit geval het verschil in prijs terug.

De prijsgarantie geldt niet voor producten boven de boven de€50 of als er sprake is van een landelijke storing in onze systemen.


Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?