Bezorging van je boodschappen

Veelgestelde vragen over Bezorging van je boodschappen

Wat kost het bezorgen en ophalen van mijn boodschappen?

Bezorgkosten beginnen vanaf €1,95. De maximale bezorgkosten zijn €7,95. De prijs hangt af van het bezorgmoment dat je kiest. Ga naar Online bestellen om de bezorgkosten per tijdvak te bekijken.

Tip: hou de acties op ah.nl in de gaten. Iedere week zijn er speciale aanbiedingen met gratis bezorging. Ook voor zakelijke klanten.

Voor het ophalen bij een Pick Up Point betaal je standaard een vaste prijs van €1,95.

Wist je dat je met een Bezorgbundel helemaal geen servicekosten hoeft te betalen? Lees hier alle voordelen van een Bezorgbundel.


Is er een minimum bestelbedrag?

Ja, vanaf €50 bezorgen we de boodschappen bij je thuis. Boodschappen ophalen bij een Pick Up Point kan vanaf €25. Dat bedrag is exclusief statiegeld en bezorg- of ophaalkosten.


Hoe stel ik een vast bezorgmoment in?

Ga naar ah.nl/bezorgbundel en log in met je gegevens. Klik aan de linkerkant op 'Reserveer jouw moment'. Kies een dag en tijdstip waarop jij iedere week je boodschappen wil ontvangen. Als je een moment hebt gekozen, krijg je van ons een bevestigingsmail. Vanaf dan bezorgen we je boodschappen elke week op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip.

Je bestelling moet de dag vóór bezorging minimaal € 50 zijn. Anders gaat je bestelling niet door.


Kan ik mijn boodschappen tijdelijk op een ander adres laten bezorgen?

Wil je je boodschappen een keer op een ander adres laten bezorgen? Bijvoorbeeld op je vakantieadres? Dat kan! We bezorgen bijna overal in Nederland. En anders is er misschien wel een Pick Up Point in de buurt.

  • Ga naar 'Online bestellen' en klik op 'Wijzig' achter je adres. Vul het adres in en ga verder met bestellen.

  • Heb je een persoonlijk bezorgmoment? Ga naar ‘Nieuwe bestelling starten’ en klik op ‘Wijzig’ achter je adres. Vul het adres in en ga verder met bestellen.

  • Heb je al boodschappen besteld en wil je achteraf het adres wijzigen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Dan kijken we samen wat er mogelijk is. 


Tot waar worden de boodschappen bezorgd?

We bezorgen je boodschappen tot aan je voordeur. Ook als de voordeur in een appartementencomplex is op 3 hoog zonder lift.


Wat is een vast bezorgmoment?

Het vaste bezorgmoment is een vaste dag en tijd waarop we elke week je boodschappen bezorgen. Deze service is exclusief voor klanten met een AH Bezorgbundel. Op je Bezorgbundelpagina kan je zelf een bezorgmoment kiezen.


Hoe snel kunnen jullie mijn boodschappen bezorgen?

Dat ligt eraan welke bezorgmomenten nog beschikbaar zijn op jouw adres.

In het algemeen geldt:

  • Vóór 12:00 besteld, de volgende ochtend in huis.

  • Vóór 0:00 uur besteld, de volgende middag of avond in huis.

Wil je precies weten wanneer we kunnen bezorgen? Log dan in bij je profiel en ga naar Online bestellen. Daar zie je alle beschikbare bezorgmomenten.


Ik ben een zakelijke klant. Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen? 

Vooraf:

  • Via iDeal

Tijdens bezorging van je boodschappen bij de bezorger:

  • Met je pinpas of je telefoon (vervalt op termijn)

  • Met een bankpas waar het V-pay- of Maestro-logo op staat. 

  Achteraf: 

  • Met een factuur. Vul hier het aanvraagformulier in voor betalen op rekening. 

  • Per automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Vul hiervoor een machtigingsformulierin. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas of een inschrijving bij de KvK naar betaalaanvragen@ah.nl. 


Er staat nog 'reservering' in, maar de boodschappen zijn al bezorgd. Hoe kan dat?

Dit kan kloppen. Zodra de boodschappen zijn bezorgd, wordt het bedrag direct aangepast. Je bank heeft vervolgens nog even nodig om de reservering om te zetten in een afschrijving. Meestal gebeurt dit de volgende dag, dit verschilt per bank.


Hoe plaats ik als Bezorgbundelklant een bestelling los van mijn vaste bezorgmoment?
Als Bezorgbundelklant kun je onbeperkt voor een vast bedrag je boodschappen bestellen bij Albert Heijn. Naast het vaste bezorgmoment, kun je ook losse bestellingen plaatsen.
  • Klik rechtsboven op 'Online bestellen'.

  • Kies of je de boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point. 

  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.

  • Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
  • Vul je mandje tot het minimale bestelbedrag van €50.
  • Klaar met boodschappen doen? Klik op het autootje rechts bovenin en controleer je bestelling. Klik op 'Bestelling afronden'. 
  • Controleer je bestelling nog een keer. Klik daarna op 'Bevestigen’.

Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daar staat in welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?