Zakelijk bestellen

Veelgestelde vragen over Zakelijk bestellen

Hoe kan ik als zakelijke klant online bestellen?

Om te kunnen bestellen is het van belang dat je bent ingeschreven. Dat doe je als volgt:

Maak een zakelijk account aan op onze website. Vul je KVK-nummer in en we zoeken meteen al je gegevens erbij en je kan al binnen enkele minuten een zakelijke bestelling plaatsen. Hoe je stap voor stap een bestelling kan plaatsen wijzigen en annuleren, vind je hier.

Het is helaas niet mogelijk om van een persoonlijk particulier account een zakelijk account te maken. Je kan uiteraard wel een nieuw zakelijk account aanmaken met een alternatief e-mailadres.


Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?

Er zijn diverse betaalwijzes mogelijk. Als zakelijke klant kan je betalen via PIN, iDEAL, op rekening of via een automatische incasso.

Pin
De standaard betaalwijze is PIN. Je bestelt je producten, geeft aan dat je akkoord gaat met pinbetaling en bij levering betaal je bij onze bezorger via een mobiel pinapparaat. Ook bij deze betaalwijze ontvang je een een digitale factuur 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.

iDEAL
Je bestelt je producten en betaalt direct en makkelijk via iDEAL. Eventuele wijzigingen in je bestelling zijn nog altijd mogelijk en de restantbetaling voldoe je vervolgens ook via iDeal. Verlaag je het bestelbedrag? Dan krijg je het teveel betaalde bedrag retour gestort op je rekening, net zoals ingeleverd statiegeld. Je ontvangt een digitale factuur 1-2 dagen na levering en kan je terugvinden in je profiel onder 'facturen'.

Op rekening
Heb je een zakelijk account aangemaakt via onze website en sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kan je betalen op rekening aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de bezorging van je bestelling in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.

Je kan hier het aanvraagformulier voor betalen op rekening invullen. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd

Doorlopende machtiging
Je kan ook kiezen voor betalen met een automatische incasso. Wij schrijven dan enkele dagen na de bezorging het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden.

Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl we verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.

Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor een doorlopende machtiging of betalen op rekening te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan per mobiele pin.

Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug in je profiel.

Wil je de machtiging stoppen, dan kan je het intrekkingsformulier invullen.

Wil je je IBAN voor de machtiging wijzigen? Dan is het van belang dat je zowel het intrekkingsformulier als een nieuw aanvraagformulier invult en mailt naar het adres op het formulier.


Hoe werkt de AH cadeaukaart en hoe kom ik eraan?
Met de Albert Heijn-cadeaukaart kan je betalen bij al onze winkels en dus ook de Albert Heijn To Go, alleen niet bij je online bestelling. Wanneer je je kaart gebruikt om te betalen, zie je het eventueel resterende saldo ook op je kassabon. Je kan één of meerdere cadeaukaarten in onze winkels kopen, online in de AH Voordeelshop of als zakelijke klant ook online.

Koop je een AH cadeaukaart in de winkel? Dan bepaal je zelf bij de kassa of de zelfscanpaal welk saldo je op de kaart wilt zetten. Dit kan tussen de €5 en €150 zijn. Ook leuk om cadeau te geven!

Koop je een AH cadeaukaart in de AH Voordeelshop? Dan worden deze kaarten per e-mail naar je verzonden en zijn ze direct geactiveerd. Deze kaarten kunnen een waarde hebben van €5, €10, €25 of €50. Er geldt daarbij een maximum van 3 kaarten per waarde, per klant.

Koop je zakelijk een AH cadeaukaart? Dan doe je dit via deze website.

Wat kost het bezorgen en ophalen van mijn boodschappen?

Bezorgkosten beginnen vanaf €1,95. De maximale bezorgkosten zijn €7,95. De prijs hangt af van het bezorgmoment dat je kiest. Ga naar Online bestellen om de bezorgkosten per tijdvak te bekijken.

Tip: hou de acties op ah.nl in de gaten. Iedere week zijn er speciale aanbiedingen met gratis bezorging. Ook voor zakelijke klanten.

Voor het ophalen bij een Pick Up Point betaal je standaard een vaste prijs van €1,95.

Wist je dat je met een Bezorgbundel helemaal geen servicekosten hoeft te betalen? Lees hier alle voordelen van een Bezorgbundel.


Kan ik meer producten bestellen dan het ingestelde maximum?

Grote artikelen, zoals bierkratten of trays, nemen veel ruimte in van onze bestelbusjes. Daarom kun je hier vaak maar een beperkt aantal bestellen. Het maximum kan variëren van twee tot zes kratten of trays.

Ook bij Bonusproducten kan het zijn dat er een maximum is ingesteld, omdat we graag zoveel mogelijk klanten blij willen maken met onze scherpe aanbiedingen.

Bij overige producten is er altijd een maximum van 99 stuks per bestelling. Dit is ook echt het maximum wat we per bestelling kunnen leveren. De verschillende maximeringen staan altijd vast en er kan helaas nooit een uitzondering op worden gemaakt.


Wat zijn de voordelen van de AH Bezorgbundel?
  • Bestellen zonder bezorgkosten*
  • Wekelijks een vast bezorgmoment (optioneel)
  • Krijg tot wel €13 korting met de Buurtroute
  • €2 korting per maand met Premium

Sluit hier meteen een bundel af.

​​​​​​*Er geldt een minimum bestelbedrag van €50


Ik kan niet via iDEAL of digitale betaalpas betalen, wat nu?
Alle Nederlandse banken zijn bij iDEAL aangesloten. Met een bereik van bijna 100% van de Nederlandse klanten is de betaalmethode iDEAL nagenoeg voor iedereen beschikbaar. Uiteraard willen we dat alle klanten bij Albert Heijn kunnen bestellen. Daarom bieden we ook pinnen aan de deur en automatische incasso aan, hiervoor is geen internetbankieren vereist. Een automatische incasso vraag je aan door een machtigingsformulier in te vullen. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas, naar het in het formulier genoemde e-mailadres.

Hebben jullie ook speciaal zakelijk assortiment?
Exclusief voor onze zakelijke klanten hebben we een speciaal geselecteerd zakelijk assortiment. Hier vind je alles wat je nodig hebt voor je bedrijfslunch en borrels, (verantwoorde) tussendoortjes, handige portieverpakkingen etc.

Waar bezorgt Albert Heijn?

We bezorgen bijna overal in Nederland. En anders is er misschien wel een Pick Up Point bij je in de buurt. Ga naar 'Online bestellen' en klik op 'Wijzig' achter je adres. Vul het adres in en ga verder met bestellen.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?