Wijzig Bonuskaart of vraag een nieuwe aan
Veelgestelde vragen over ‘Zelfscannen en betalen’
49 resultatenHoe werkt zelfscannen in de winkel?
Zelfscannen kan met een losse handscanner, of met de AH app op je mobiel of bij de zelfscankassa doen. Wat je ook kiest, je doet je boodschappen veilig, makkelijk en overzichtelijk.
Scannen met de handscanner in de winkel
Met de handscanner in de winkel start je door het scannen van je Bonuskaart. Je pakt de handscanner en scant je boodschappen. Afrekenen doe je bij een betaalpaal.
Scannen met je mobiele telefoon
- Maak in de winkel verbinding met het gratis Wi-Fi netwerk 'Albert Heijn' en accepteer de voorwaarden, anders werkt het niet.
- Start de AH app en klik op ‘start met zelfscannen’ op de homepagina en scan je Bonuskaart en al je boodschappen.
Let wel op: dit is niet dezelfde scanner die je kan gebruiken om je boodschappenlijstje te maken. - Als je klaar bent, kan je betalen bij een zelfscankassa.
- Kies ‘betalen’ op je mobiel en een barcode verschijnt op je scherm. Scan deze barcode bij een zelfscankassa en betaal met je bankpas.
Je kunt ook nog even zien hoe dit werkt in de handige video's op onze speciale pagina over zelfscannen.
Let op: krijg je een melding dat je bonuskaart is geblokkeerd? Geen nood, in elke winkel met een zelfscan kan je bij de medewerker bij de kassa's je kaart laten deblokkeren.
Hoe werkt de AH cadeaukaart en hoe kom ik eraan?
Met de Albert Heijn-cadeaukaart kan je betalen bij al onze winkels en dus ook de Albert Heijn To Go, alleen niet bij je online bestelling. Wanneer je je kaart gebruikt om te betalen, zie je het eventueel resterende saldo ook op je kassabon. Je kan één of meerdere cadeaukaarten in onze winkels kopen, online in de AH Voordeelshop of als zakelijke klant ook online.
Koop je een AH cadeaukaart in de winkel? Dan bepaal je zelf bij de kassa of de zelfscanpaal welk saldo je op de kaart wilt zetten. Dit kan tussen de €5 en €150 zijn. Ook leuk om cadeau te geven!
Koop je een AH cadeaukaart in de AH Voordeelshop? Dan worden deze kaarten per e-mail naar je verzonden en zijn ze direct geactiveerd. Deze kaarten kunnen een waarde hebben van €5, €10, €25 of €50. Er geldt daarbij een maximum van 3 kaarten per waarde, per klant.
Koop je zakelijk een AH cadeaukaart? Dan doe je dit via deze website.
Koop je een AH cadeaukaart in de winkel? Dan bepaal je zelf bij de kassa of de zelfscanpaal welk saldo je op de kaart wilt zetten. Dit kan tussen de €5 en €150 zijn. Ook leuk om cadeau te geven!
Koop je een AH cadeaukaart in de AH Voordeelshop? Dan worden deze kaarten per e-mail naar je verzonden en zijn ze direct geactiveerd. Deze kaarten kunnen een waarde hebben van €5, €10, €25 of €50. Er geldt daarbij een maximum van 3 kaarten per waarde, per klant.
Koop je zakelijk een AH cadeaukaart? Dan doe je dit via deze website.
Hoe werkt de AH Bonuskaart?
Met de AH Bonuskaart krijg je korting op allerlei producten die in de Bonus zijn. En als je je je Bonuskaart activeert, krijg je in de AH-app zelfs nog meer voordeel in de 'Mijn Bonus Box'.
Je kan met je Bonuskaart ook zelfscannen in de winkel, Koopzegels sparen, digitaal zegels sparen voor een spaaractie of extra Bonusbox aanbiedingen activeren in de AH-app.
Als je je Bonuskaart hebt geactiveerd en de AH-app hebt gedownload kun je je Bonuskaart voortaan digitaal gebruiken in de app. Dat scheelt weer een kaart.
Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?
Er zijn diverse betaalwijzes mogelijk. Als zakelijke klant kan je betalen via PIN, iDEAL, op rekening of via een automatische incasso.
Pin
De standaard betaalwijze is PIN. Je bestelt je producten, geeft aan dat je akkoord gaat met pinbetaling en bij levering betaal je bij onze bezorger via een mobiel pinapparaat. Ook bij deze betaalwijze ontvang je een een digitale factuur 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.
iDEAL
Je bestelt je producten en betaalt direct en makkelijk via iDEAL. Eventuele wijzigingen in je bestelling zijn nog altijd mogelijk en de restantbetaling voldoe je vervolgens ook via iDeal. Verlaag je het bestelbedrag? Dan krijg je het teveel betaalde bedrag retour gestort op je rekening, net zoals ingeleverd statiegeld. Je ontvangt een digitale factuur 1-2 dagen na levering en kan je terugvinden in je profiel onder 'facturen'.
Op rekening
Heb je een zakelijk account aangemaakt via onze website en sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kan je betalen op rekening aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de bezorging van je bestelling in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.
Je kan hier het aanvraagformulier voor betalen op rekening invullen. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd
Doorlopende machtiging
Je kan ook kiezen voor betalen met een automatische incasso. Wij schrijven dan enkele dagen na de bezorging het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden.
Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl we verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.
Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor een doorlopende machtiging of betalen op rekening te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan per mobiele pin.
Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug in je profiel.
Wil je de machtiging stoppen, dan kan je het intrekkingsformulier invullen.
Wil je je IBAN voor de machtiging wijzigen? Dan is het van belang dat je zowel het intrekkingsformulier als een nieuw aanvraagformulier invult en mailt naar het adres op het formulier.
Hoe kan ik standaard instellen dat ik geen kassabon wil bij de zelfscan?
Je kan je voorkeur instellen in de AH app. Je hebt wel een geregistreerde Bonuskaart hiervoor nodig. Open de app en klik rechtsbovenin op het profiel-icoontje. Vervolgens kies je voor 'Gegevens en voorkeuren'. Klik vervolgens nog een keer op 'voorkeuren' en kies voor 'Papieren bon'. Daar heb je de mogelijkheid om het schuifje te verplaatsen naar 'uit'. Je ontvangt dan standaard geen papieren kassabonnen meer bij de zelfscan. De digitale kassabonnen vind je natuurlijk nog steeds terug in je profiel.
Goed om te weten: enkele filialen hebben ervoor gekozen om de optie voor korte- of geen bon uit te zetten. Hier krijg je standaard een lange bon (ook al heb je je voorkeur ingesteld in de app naar 'geen bon').
Goed om te weten: enkele filialen hebben ervoor gekozen om de optie voor korte- of geen bon uit te zetten. Hier krijg je standaard een lange bon (ook al heb je je voorkeur ingesteld in de app naar 'geen bon').
Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen?
Ter plekke bij de bezorger of het Pick Up Point:
- Met je pinpas of je telefoon
Vooraf:
- Met je digitale betaalpas (als je digitaal bankieren van ING of Rabobank hebt)
- Met iDEAL
Achteraf per automatische incasso
-
Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Vul hiervoor een machtigingsformulier in. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas, naar betaalaanvragen@ah.nl
Ik ben een zakelijke klant en wil betalen met een automatisch incasso. Hoe werkt dat?
Als je bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, kun je hier het formulier vinden voor een aanvraag betalen met automatisch incasso.
Wat hebben we van je nodig?
- Een kopie van je KvK-uittreksel (niet ouder dan 30 dagen) of
- Een kopie van je bankpas (deze moet overeenkomen met het rekeningnummer in je aanvraag).
Stuur deze gegevens mee bij je aanvraag naar betaalaanvragen@ah.nl, dan verwerken we dit in maximaal 5 werkdagen. Je ontvangt altijd een bericht van ons zodra dat is gebeurd.
Goed om te weten: Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan per PIN bij aflevering.
Hoe kan ik betalen in de winkel?
In onze winkels kun je op verschillende manieren afrekenen. Van contant tot pinnen en van creditcard tot je mobiele wallet (Apple Pay en Google Pay).
Daarnaast kun je ook betalen met de AH Cadeaukaart en kun je Koopzegels inleveren om je boodschappen mee af te rekenen. Als je Air Miles spaart, kun je deze gebruiken om korting te krijgen op jouw boodschappen.
Betalen met creditcard
Bij Albert Heijn zetten we ons in om je winkelervaring zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarom accepteren we in alle AH to go's en veel van onze winkels betalingen met Visa en Mastercard, de meest gebruikte creditcards wereldwijd. Onze franchisewinkels maken zelf de keuze of ze creditcardbetalingen mogelijk maken.
Heb je een buitenlandse bankpas met het Maestro logo of het V-Pay logo? Met deze pas kan je ook bij al onze winkels afrekenen.
Betalen met VVV bon of Irischeque
Het is niet mogelijk om met deze bonnen te betalen.
Hoe kan ik een aanvraag doen voor betalen per automatische incasso?
Vul hiervoor een machtigingsformulier in. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas, naar betaalaanvragen@ah.nl. Zodra je aanvraag is vewerkt ontvang je per e-mail een bericht van ons.
Let op: automatische incasso is alleen geldig bij thuisbezorgen en niet bij ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up point locatie moet je dan alsnog pinnen.
Let op: automatische incasso is alleen geldig bij thuisbezorgen en niet bij ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up point locatie moet je dan alsnog pinnen.
Hoe betaal ik mijn bestelling uit de Bloemen Shop?
Je kunt je bestelling veilig betalen met iDEAL. Het is niet mogelijk om te betalen met een cadeaukaart of op rekening. Ook spaar je geen Koopzegels bij je AH Bloemen bestelling.