AH app

Veelgestelde vragen over AH app

Hoe bestel ik boodschappen via de AH-app?

Om boodschappen te bestellen via de AH-app heb je een AH profiel nodig. Heb je nog geen AH profiel? Maak er dan een aan. 

  • Log in bij de AH-app.

  • Ga naar Mijn lijst en voeg producten toe aan je boodschappenlijst.

  • Klik op 'Online bestellen' onder in je scherm.

  • Kies of je je boodschappen wil ophalen bij een AH Pick Up Point of laat thuisbezorgen. 

  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.

  • Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'.

  • Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daar staat in welke boodschappen je hebt besteld. En tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.

 


Hoe koppel ik mijn digitale betaalpas?

Vanaf versie 8.40 van de AH App kun je zelf je digitale betaalpas koppelen via je profiel. Dit doe je door in de app op rechtsboven op het 'poppetje te klikken. Scroll naar beneden en onder Instellingen en voorkeuren vind je 'Digitale betaalpas'. Doorloop het proces en je kunt voortaan je bestelling betalen met je gekoppelde betaalpas!


Wij gebruiken samen één account om online te bestellen. Hoe werkt het dan?

Een ah.nl account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens en waardevolle items zoals Koopzegels goed beschermen. Je kunt natuurlijk wel op meerdere apparaten inloggen, maar de controlecode wordt alleen naar het e-mailadres of de mobiele nummer gestuurd dat gekoppeld is aan jouw account.

Je hoeft de controlecode op elk apparaat maar één keer in te voeren. De volgende keer herkennen we je met behulp van de cookies.

AH app:

In de AH app blijf je doorgaans gewoon ingelogd zolang je niet zelf besluit uit te loggen en hoef je dus alleen bij het eerste gebruik de controlecode in te voeren. Als je zelf uitlogt, dan zul je de volgende keer dat je in de app inlogt opnieuw een code moeten invoeren.


Kan ik een seintje krijgen als de bezorger er bijna is?

Ja, dat kan! In de AH app kan je meldingen aanzetten. Dan laten we je weten hoe laat de bezorger komt. Kies hiervoor in je profiel voor 'Meldingen' en vervolgens 'Je bestelling'.

Als je liever een sms’je krijgt, kan dat ook. Dat kan je instellen op de website of in de AH app:

  • Op de website ga je naar je profiel en kies je voor ‘Berichten en e-mails' en vervolgens voor ‘Updates over je bezorging’.

  • In de AH app kies je in je profiel voor 'Meldingen > Meldingen via e-mail en SMS' en vervolgens voor 'Updates over je bezorging'.


Wat kan ik met mijn AH Bonuskaart?
  • Krijg korting op allerlei producten. Met een geactiveerde Bonuskaart ontvang je in de AH-app persoonlijke korting met Mijn Bonus Box.

  • Spaar Mijn Miles met je AH Bonuskaart. Koppel hiervoor je Air Mileskaart aan je Bonuskaart. Dit doe je in je profiel bij ‘Klantenkaarten’. Zo spaar je automatisch Mijn Miles als je je Bonuskaart scant.

  • Spaar digitaal Koopzegels en spaarzegels met je Bonuskaart. Dit kan alleen in de Nederlandse Albert Heijn-winkels. Je moet dit dan wel even aanzetten in de AH-app.


Hoe werkt de AH Bonuskaart?

Met de AH Bonuskaart krijg je korting op allerlei producten die in de Bonus zijn. En als je je je Bonuskaart activeert, krijg je in de AH-app zelfs nog meer voordeel in de 'Mijn Bonus Box'.

Je kan met je Bonuskaart ook zelfscannen in de winkel, Koopzegels sparen, digitaal zegels sparen voor een spaaractie of extra Bonusbox aanbiedingen activeren in de AH-app.

Als je je Bonuskaart hebt geactiveerd en de AH-app hebt gedownload kun je je Bonuskaart voortaan digitaal gebruiken in de app. Dat scheelt weer een kaart.


Waarom kan je alleen gebruik maken van de Bonus Box via de AH-app?

We zien dat deze tijd een enorme versnelling plaatsvindt op digitale oplossingen en hierin wil Albert Heijn ook vooroplopen. Steeds meer mensen maken gebruik van een smartphone en/of tablet en dit percentage groeit. Dat zagen we ook bij de introductie van de digitale Koopzegels.

Heb je hulp nodig bij het downloaden en installeren van de AH app en het openen van de Bonus Box? Albert Heijn werkt ook samen met SeniorWeb. https://www.seniorweb.nl/contact-en-service. Dit is een organisatie die zich inzet om alle ouderen in Nederland te laten participeren en ontplooien in de digitale samenleving.


Wat gebeurt er als mijn versie van de AH app niet meer wordt ondersteund?

Zodra de ondersteuning stopt, kan je geen gebruik meer maken van de AH app. Wanneer een bepaalde versie stopt, zal die datum ook in de AH app worden getoond. We raden je aan om voor die tijd de laatste app versie te installeren. Zo kan je gebruik blijven maken van de app en van alle voordelen die deze biedt.

Mogelijk zal je eerst het besturingssysteem van jouw iPhone of iPad moeten updaten naar iOS 14.0 of nieuwer. Heb je een iPhone 6S, iPad Air 2, iPad Air (3e generatie), iPad (5e generatie) of ouder? Dan is updaten helaas niet mogelijk.


Hoe kan ik dubbel sparen aanzetten voor AH Koopzegels?

Dat kan je alleen aanzetten via de AH app. Ga via de tegel ‘Koopzegels’ in de app onder 'Mijn Albert Heijn Premium', dan naar 2x zo snel sparen. Daar kan je kiezen voor 'activeer Koopzegels'. Je krijgt nog een pop-up of je het zeker weet, klik op ‘bevestigen’ en je spaart voor dubbele koopzegels.

Houd er wel rekening mee dat het enkele minuten kan duren voordat we je verzoek verwerkt hebben. Bestel je je boodschappen online? Zorg er dan voor dat je dubbel sparen hebt aangezet zolang je je bestelling nog kan wijzigen, anders krijg je over die bestelling geen dubbele koopzegels.


Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?