Bonuskaart activeren
Veelgestelde vragen over ‘Garantie’
25 resultatenWat is de garantie op producten die ik bij Albert Heijn koop?
Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan de redelijke verwachtingen die je als consument ervan mag hebben. Mocht je een keer een product hebben gekocht dat niet aan deze verwachtingen voldoet, lossen wij dat graag met je op. Neem dan contact met ons op via de klantenservice.
Niet tevreden over een product? Geld terug!
Bij Albert Heijn werken wij hard om altijd de beste en meest verse producten aan te kunnen bieden met uitstekende service. Mocht je toch een keer een product hebben gekocht dat niet voldoet aan de hoogste kwaliteit, dan lossen wij dat graag met je op. Neem het product mee naar de winkel en wij ruilen het om voor een nieuw artikel. Heb je liever je geld terug? Neem dan ook je kassabon mee.
Heb je het product online besteld? Dan kun je het ook terugbrengen naar één van onze winkels met een online servicepunt.
Uitzonderingen
Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen kan op vertoon van de kassabon, in de originele onbeschadigde verpakking.
CD's, DVD's, cadeaukaarten of games zonder seal kunnen niet geruild of vergoed worden.
Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets van attractieparken kunnen niet geruild of vergoed worden.
Let op: voor mobiele telefonie van AH geldt een afwijkende regeling zie hiervoor de website van AH Mobiel.
Onze kwaliteitsgarantie is een eigen extra aangeboden garantie en doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Juiste prijsgarantie
Wij doen ons uiterste best om altijd de juiste prijs te tonen. Mocht het toch een keer voorkomen dat de prijs op de kassabon afwijkt van de prijs bij het schap, dan lossen wij dat graag op. Ga met je kassabon naar de servicebalie en je krijgt het artikel eenmalig gratis mee.
Heb je van het artikel meer stuks gekocht, dan betalen we voor de rest het verschil in prijs terug.
Alcohol, geneesmiddelen en zuigelingenvoeding mogen niet gratis worden meegegeven. Uiteraard betalen we je in dit geval het verschil in prijs terug.
De prijsgarantie geldt niet voor producten boven de boven de€50 of als er sprake is van een landelijke storing in onze systemen.
Heb ik garantie op mijn servies?
Ja, er zit 2 jaar garantie op. Garantie wordt alleen verleend wanneer het product is gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing.
Bewaar altijd de kassabon, waarop duidelijk de aankoopdatum en het gekochte product staat vermeld. Mocht het servies na de looptijd van de spaaractie stuk gaan, dan kan je hier terecht.
Bewaar altijd de kassabon, waarop duidelijk de aankoopdatum en het gekochte product staat vermeld. Mocht het servies na de looptijd van de spaaractie stuk gaan, dan kan je hier terecht.
Hoe zit het met de garantie op artikelen van afgelopen spaaracties?
De garantie geldt voor de meeste Non Food producten tot twee jaar na de datum van aankoop. Als je gebruik wilt maken van de garantie, neem dan contact op met de leverancier.
Pannen
Voor de laatste spaaractie voor de Greenpan Pannen kan je contact opnemen met Royal van Kempen & Begeer via dit formulier.
Handdoeken
Walra heeft een garantietermijn van 1 jaar na aankoop. Mocht je dit willen verlengen met nog 1 jaar, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van Walra. Als het artikel kapot is, kan je contact opnemen met de klantenservice van Walra via spaaractie@walra.nl
Vershoudbakjes, buitenservies en ovenschalen
Wij geven 2 jaar garantie op fabrieks- en materiaalfouten van de spaaritems als deze volgens de gebruiksaanwijzing zijn gebruikt. Bewaar je kassabon goed, want bij problemen kun je het terugbrengen bij de servicebalie in de winkel en krijg je je geld terug. Ruilen is niet mogelijk, omdat we het spaaritem niet meer in het assortiment hebben.
Heb ik garantie op mijn SMEG-artikel?
Jazeker! Je hebt twee jaar garantie. Garantie wordt alleen verleend wanneer het product is gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing. Bewaar altijd de kassabon waarop duidelijk de aankoopdatum en het gekochte product staat vermeld.
Ik heb een Non Food product online besteld, hoe zit het dan met de garantie?
Heb je jouw product ontvangen via een online bestelling? En het product is bijvoorbeeld defect na een tijdje. Ook dan kan je met je factuur terecht bij onze winkels met een servicepunt. Het oplossen in de winkel is niet alleen een stuk sneller, maar ook veel milieuvriendelijker dan retour sturen!
Lees meer over onze kwaliteitsgarantie op de speciale pagina.
Welke kwaliteit hebben de Blue Home producten?
Blue Home producten zijn gebouwd om lang mee te gaan en zijn van uitstekende kwaliteit. De producten hebben dan ook een lange garantieperiode van 3 jaar. Ook zijn de producten PFAS vrij. Dat betekent dat er gebruik is gemaakt van een coating die niet schadelijk is voor de gezondheid of het milieu.
Ik heb een vraag over de veiligheidswaarschuwing AH Zakje blauwe bessen 1kg
Albert Heijn heeft besloten om AH Zakje met blauwe bessen 1 kg (diepvries) per direct uit de winkels te halen. Het product kan mogelijk besmet zijn met hepatitis A, wat gezondheidsklachten kan veroorzaken. We begrijpen dat dit ontzettend vervelend is, daarom hebben we de meeste vragen op een rijtje gezet.
Ik heb de AH blauwe bessen gekocht en wil graag mijn geld terug. Hoe doe ik dit?
Je kan de verpakking terugbrengen naar de winkel. Wanneer je de blauwe bessen online hebt gekocht kun je het klachtenformulier invullen.
Ik heb het product gegeten. Wat nu?
Heb je het product gegeten en merk je gezondheidsklachten? Neem dan contact op met je huisarts.
Het gaat uitsluitend om AH Zakje blauwe bessen 1 kg (diepvries) met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment. Bij een monstername van de NVWA is er hepatitis A aangetroffen in dit product.
Het land van herkomst van de besmette producten is Polen.
Het gaat alleen om de zakken blauwe bessen uit de diepvries, dus niet de bessen die in een mixzak zitten en in de papierendoosjes. Die blauwe bessen komen van een andere leverancier.
De blauwe bessen die we terugroepen zijn verkocht tussen oktober 2024 en 13 januari 2025. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe weten jullie dat de blauwe bessen met een latere THT, zoals 17-6-2026, niet ook besmet is?
Alle blauwe bessen van na 14-4-2026 komen van een andere leverancier. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat er hepatitis A in de producten zit?
De NVWA heeft tijdens een monstername hepatitis A aangetroffen in dit product.
Hoe lang zijn de blauwe bessen dan al besmet?
Elke batch wordt zorgvuldig geanalyseerd. Eerdere controles op de grondstoffen gaven geen aanwijzingen voor de aanwezigheid van hepatitis A.
Zijn echt alle zakken blauwe bessen diepvries 1 kg van 14-4-2026 en ervoor besmet?
Het gaat enkel om producten met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Zijn blauwe bessen met een andere THT of een ander diepvriesproduct (blauw bessen in een bakje of zomerfruit) mogelijk ook besmet?
Het gaat enkel om het genoemde product AH Zakje blauwe bessen (diepvries) 1kg. De andere verpakkingen, zoals fruit in de papieren bakjes of zomerfruit, komen van een andere leverancier.
Ik durf nu de andere varianten diepvriesfruit niet te gebruiken. Mag ik deze terugbrengen?
Hiervoor kan je gebruik maken van onze onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie. Wanneer je niet tevreden bent over een product, krijg je je geld terug! Ga hiervoor naar de servicebalie van jouw winkel of vul bij een online bestelling dit formulier in.
Wanneer komt het product weer terug in de schappen?
Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
Het hepatitis A-virus veroorzaakt bij kinderen tot 6 jaar nauwelijks klachten. Als volwassenen hepatitis A krijgen kunnen de ziekteverschijnselen enkele maanden aanhouden.
Wat zijn symptomen van hepatitis A?
Hepatitis A kan zo licht verlopen dat iemand het niet eens merkt. De verschijnselen treden na de incubatietijd op en zijn over het algemeen vermoeidheid, lichte koorts, soms pijn in de bovenbuik en misselijkheid. Bij volwassenen gaat hepatitis A meestal ook gepaard met geelzucht: het geelkleuren van huid en oogwit, het donker worden van urine en het ontkleuren van ontlasting (de kleur is grijs of lichtbruin). Slechts bij hoge uitzondering ontstaan levensbedreigende complicaties. Hepatitis A duurt in de meeste gevallen niet langer dan 6 weken, maar vermoeidheid kan langer aanhouden. De ziekte wordt niet chronisch.
Besmetting en preventie van hepatitis A
Mensen raken besmet met het hepatitis A-virus door contact met zieken en door het eten en drinken van voedsel of water dat verontreinigd is met ontlasting dat het virus bevat. Daarom is het belangrijk om de handen te wassen voor het eten, voor het klaarmaken van eten en na een bezoek aan het toilet. De kans op besmetting neemt toe naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn. Er is geen behandeling met medicijnen voor hepatitis A.
Wat is de incubatietijd?
Wanneer u besmet bent geraakt met het hepatitis A-virus duurt het 2 tot 7 weken voordat u ziek wordt (incubatietijd). De incubatietijd is de tijd tussen besmetting met het virus en het krijgen van ziekteverschijnselen. Bron: Hepatitis A | RIVM
Meer informatie kan je vinden bij het RIVM. Zie: Hepatitis A | RIVM of raadpleeg uw huisarts.
Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, hebben we een speciaal team ingericht. Dit team staat klaar om klanten snel, persoonlijk en met begrip bij te staan. Elke vraag of klacht wordt met zorg en persoonlijke aandacht behandeld. We zorgen ervoor dat klanten zo snel mogelijk een reactie ontvangen. We begrijpen dat dit een zeer serieuze situatie voor hen is.
We blijven nauw samenwerken met de NVWA, het RIVM en onze leveranciers om de situatie goed te monitoren. Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
We waarderen het vertrouwen van onze klanten en doen er alles aan om hen in deze situatie zo goed mogelijk te ondersteunen.
Ik heb de AH blauwe bessen gekocht en wil graag mijn geld terug. Hoe doe ik dit?
Je kan de verpakking terugbrengen naar de winkel. Wanneer je de blauwe bessen online hebt gekocht kun je het klachtenformulier invullen.
Ik heb het product gegeten. Wat nu?
Heb je het product gegeten en merk je gezondheidsklachten? Neem dan contact op met je huisarts.
Algemeen
Wat houdt deze veiligheidswaarschuwing precies in?Het gaat uitsluitend om AH Zakje blauwe bessen 1 kg (diepvries) met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment. Bij een monstername van de NVWA is er hepatitis A aangetroffen in dit product.
Het land van herkomst van de besmette producten is Polen.
Het gaat alleen om de zakken blauwe bessen uit de diepvries, dus niet de bessen die in een mixzak zitten en in de papierendoosjes. Die blauwe bessen komen van een andere leverancier.
Productinformatie
In welke periode zijn de betreffende blauwe bessen verkocht?De blauwe bessen die we terugroepen zijn verkocht tussen oktober 2024 en 13 januari 2025. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe weten jullie dat de blauwe bessen met een latere THT, zoals 17-6-2026, niet ook besmet is?
Alle blauwe bessen van na 14-4-2026 komen van een andere leverancier. Uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat er hepatitis A in de producten zit?
De NVWA heeft tijdens een monstername hepatitis A aangetroffen in dit product.
Hoe lang zijn de blauwe bessen dan al besmet?
Elke batch wordt zorgvuldig geanalyseerd. Eerdere controles op de grondstoffen gaven geen aanwijzingen voor de aanwezigheid van hepatitis A.
Zijn echt alle zakken blauwe bessen diepvries 1 kg van 14-4-2026 en ervoor besmet?
Het gaat enkel om producten met een THT van 14-4-2026, maar uit voorzorg halen we alle kiloverpakkingen blauwe bessen diepvries uit het assortiment.
Zijn blauwe bessen met een andere THT of een ander diepvriesproduct (blauw bessen in een bakje of zomerfruit) mogelijk ook besmet?
Het gaat enkel om het genoemde product AH Zakje blauwe bessen (diepvries) 1kg. De andere verpakkingen, zoals fruit in de papieren bakjes of zomerfruit, komen van een andere leverancier.
Ik durf nu de andere varianten diepvriesfruit niet te gebruiken. Mag ik deze terugbrengen?
Hiervoor kan je gebruik maken van onze onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie. Wanneer je niet tevreden bent over een product, krijg je je geld terug! Ga hiervoor naar de servicebalie van jouw winkel of vul bij een online bestelling dit formulier in.
Wanneer komt het product weer terug in de schappen?
Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
Informatie over hepatitis A
Wat is hepatitis A?Het hepatitis A-virus veroorzaakt bij kinderen tot 6 jaar nauwelijks klachten. Als volwassenen hepatitis A krijgen kunnen de ziekteverschijnselen enkele maanden aanhouden.
Wat zijn symptomen van hepatitis A?
Hepatitis A kan zo licht verlopen dat iemand het niet eens merkt. De verschijnselen treden na de incubatietijd op en zijn over het algemeen vermoeidheid, lichte koorts, soms pijn in de bovenbuik en misselijkheid. Bij volwassenen gaat hepatitis A meestal ook gepaard met geelzucht: het geelkleuren van huid en oogwit, het donker worden van urine en het ontkleuren van ontlasting (de kleur is grijs of lichtbruin). Slechts bij hoge uitzondering ontstaan levensbedreigende complicaties. Hepatitis A duurt in de meeste gevallen niet langer dan 6 weken, maar vermoeidheid kan langer aanhouden. De ziekte wordt niet chronisch.
Besmetting en preventie van hepatitis A
Mensen raken besmet met het hepatitis A-virus door contact met zieken en door het eten en drinken van voedsel of water dat verontreinigd is met ontlasting dat het virus bevat. Daarom is het belangrijk om de handen te wassen voor het eten, voor het klaarmaken van eten en na een bezoek aan het toilet. De kans op besmetting neemt toe naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn. Er is geen behandeling met medicijnen voor hepatitis A.
Wat is de incubatietijd?
Wanneer u besmet bent geraakt met het hepatitis A-virus duurt het 2 tot 7 weken voordat u ziek wordt (incubatietijd). De incubatietijd is de tijd tussen besmetting met het virus en het krijgen van ziekteverschijnselen. Bron: Hepatitis A | RIVM
Meer informatie kan je vinden bij het RIVM. Zie: Hepatitis A | RIVM of raadpleeg uw huisarts.
Hoe nu verder?
Bij Albert Heijn zetten we alles op alles om de gezondheid en veiligheid van onze klanten te waarborgen. Daarom hebben we direct gehandeld om onze klanten zo snel mogelijk te informeren. Dat doen we niet alleen via alle mogelijke kanalen, maar ook persoonlijk naar klanten. We vinden het belangrijk dat klanten ons gemakkelijk kunnen bereiken met hun vragen en zorgen.Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, hebben we een speciaal team ingericht. Dit team staat klaar om klanten snel, persoonlijk en met begrip bij te staan. Elke vraag of klacht wordt met zorg en persoonlijke aandacht behandeld. We zorgen ervoor dat klanten zo snel mogelijk een reactie ontvangen. We begrijpen dat dit een zeer serieuze situatie voor hen is.
We blijven nauw samenwerken met de NVWA, het RIVM en onze leveranciers om de situatie goed te monitoren. Het product komt pas weer in de schappen als we er zeker van zijn dat het verantwoord is.
We waarderen het vertrouwen van onze klanten en doen er alles aan om hen in deze situatie zo goed mogelijk te ondersteunen.
Wat is Blue Home van Albert Heijn?
Blue Home is een exclusief merk voor huishoudelijke apparaten bij Albert Heijn. In het assortiment zit een broodrooster, combi-blender, staafmixer, waterkoker en airfryer. Deze producten hebben een stijlvol design en goede prijs-kwaliteitverhouding, waardoor kwalitatief koken toegankelijker wordt. Blue Home-producten zijn PFAS-vrij en hebben drie jaar garantie.
Kan ik een (BTW) factuur krijgen voor mijn bestelling uit de AH Voordeelshop?
Het aankoopbewijs in je mail is voldoende om van garantie gebruik te maken. Als je toch een (BTW) factuur wil neem dan contact op met de leverancier.
Kan ik een nieuwe kassabon krijgen als ik deze kwijt ben?
Als je je aankoop binnen de afgelopen 13 weken deed en je Bonuskaart is gescand, dan kan je bij de servicebalie van jouw Albert Heijn een nieuwe bon krijgen.
Heb je je geactiveerde Bonuskaart gescand bij de kassa? Dan vind je in de AH app een digitale kassabon. Lees hier meer over de digitale kassabon.
Wist je dat je niet per se een kassabon nodig hebt bij AH? Wij hebben een onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie.