Privacy

Veelgestelde vragen over Privacy

Wat doet Albert Heijn met betrekking tot privacy?

Als klant van Albert Heijn moet je er op kunnen vertrouwen dat we je gegevens goed behandelen. En dat kan natuurlijk alleen als je weet wat we met die gegevens doen.

Op onze speciale website zie je snel wanneer je welke persoonsgegevens met ons deelt, wat wij daarmee doen en waar je meer informatie kan vinden over ons privacybeleid.

Download en bekijk hier ons privacybeleid.


Ik ben mijn telefoon kwijt. Hoe bescherm ik mijn koopzegels?

Wijzig meteen je wachtwoord in je profiel. Zo kan niemand bij jouw koopzegels in de AH app. We raden je trouwens aan om je telefoon te vergrendelen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo kan iemand die jouw telefoon vindt niet zomaar je telefoon openen.


Waarom bieden jullie inloggen met een Passkey aan?

Passkeys zijn veiliger dan wachtwoorden omdat ze niet kunnen worden gestolen of gekraakt door hackers. Bovendien zijn ze gemakkelijker te gebruiken omdat je geen wachtwoorden hoeft te onthouden en in te typen. In de meeste gevallen log je in met je vingerafdruk of via gezichtsherkenning.

Onze klantenservice kan je helaas niet helpen als het voor jou nog niet goed werkt. Gelukkig kun je ook nog gewoon inloggen met je wachtwoord.


Hoe kan ik een profiel van een overleden persoon verwijderen?

We snappen dat je bij een dergelijke trieste gebeurtenis een hoop moet regelen, dus we helpen je graag om dit snel in orde te maken. Er zijn een paar dingen om rekening mee te houden:

1) De persoon die is overleden spaarde geen Koopzegels, had geen Mijn AH Premium of een AH Bezorgbundel. Neem contact op met onze klantenservice en geef ons de naam, geboortedatum en adresgegevens van de persoon door.

2) De persoon die is overleden had wel Koopzegels (tot 500 euro), een AH Bezorgbundel en/of Mijn AH Premium. Stuur dan een mail naar privacy@ah.nl samen met de volgende gegevens:

  • Een legitimatie van jou als erfgenaam
  • Naar welk account de Koopzegels kunnen worden overgeschreven en op welk IBAN het tegoed kan worden gestort
  • Een document waaruit de relatie blijkt van jou als ergenaam
  • De adresgegevens en indien mogelijk het e-mailadres van de overledene

3) De persoon die is overleden had voor meer dan 500 euro aan Koopzegels. In dat geval hebben we onderstaande gegevens nodig om je verzoek te verwerken:

  • Legitimatie van de erfgenaam
  • De account gegevens waar de Koopzegels naartoe kunnen worden gestort
  • Document waaruit blijkt dat je de erfgenaam bent zoals een testament of de boedelverdelingsafspraak

Waarom moet ik een nieuw wachtwoord verzinnen?

Wij willen jouw persoonlijke gegevens goed beschermen. Daarvoor is het noodzakelijk dat jij zelf een sterk wachtwoord kiest voor je ah.nl account.
We hebben de regels waar wachtwoorden aan moeten voldoen onlangs aangepast. Jouw huidige wachtwoord voldoet daar niet meer aan.

Kies een nieuw wachtwoord, en denk er daarbij aan dat je nooit hetzelfde wachtwoord gebruikt voor het inloggen op andere websites en diensten. Je nieuwe wachtwoord moet minstens 10 karakters bevatten.


Waarom moet ik een controlecode invoeren als ik inlog op ah.nl?

Door deze tweestapsverificatie wordt jouw persoonlijke data goed beveiligd. Jouw ah.nl account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens en soms waardevolle items zoals Koopzegels dan ook goed beschermen. De controlecode wordt per sms naar het mobiele nummer gestuurd dat je in je profiel hebt staan, of naar je persoonlijke e-mailadres. Zo weten we zeker dat jij het echt bent die inlogt.



Hoe meld ik me af voor de AH Nieuwsbrief?

Dat doe je snel en eenvoudig onder aan de mail door te klikken op 'afmelden'. Of ga naar 'berichten en e-mails' op ah.nl en vink uit wat je niet meer wilt ontvangen. In verband met de wet op de privacy mag je dit alleen zelf doen.

Het duurt soms even voordat je wijziging is verwerkt. Misschien krijg je dus nog een mail van ons.


Hoe kan ik mijn profiel en gegevens verwijderen?

Je profiel verwijderen doe je in ‘Mijn profiel’. Scroll naar beneden en klik onder het de gekleurde vakken op de rode button ‘Je profiel en gegevens verwijderen’. Vervolgens vul je je wachtwoord in en klik je definitief op verwijderen. Als je dit hebt gedaan is je Albert Heijn profiel verwijderd.

Je kunt je profiel bij Albert Heijn verwijderen zo lang je geen saldo aan Koopzegels in de AH App, een actieve Bezorgbundel en/of AH Premium hebt. Zorg er eerst voor dat je de Koopzegels verzilvert in de winkel, het sparen en eventueel je Bezorgbundel en/of AH Premium stopzet. Daarna kun je je profiel verwijderen.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?