Tips om je AH account goed te beveiligen
Veelgestelde vragen over ‘Privacy’
16 resultatenWat doet Albert Heijn met betrekking tot privacy?
Als klant van Albert Heijn moet je er op kunnen vertrouwen dat we je gegevens goed behandelen. En dat kan natuurlijk alleen als je weet wat we met die gegevens doen.
Op onze speciale website zie je snel wanneer je welke persoonsgegevens met ons deelt, wat wij daarmee doen en waar je meer informatie kan vinden over ons privacybeleid.
Download en bekijk hier ons privacybeleid.
Ik ben mijn telefoon kwijt. Hoe bescherm ik mijn koopzegels?
Wijzig meteen je wachtwoord in je profiel. Zo kan niemand bij jouw koopzegels in de AH app. We raden je trouwens aan om je telefoon te vergrendelen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo kan iemand die jouw telefoon vindt niet zomaar je telefoon openen.
Hoe meld ik me af voor de AH Nieuwsbrief?
Dat doe je snel en eenvoudig onder aan de mail door te klikken op 'afmelden'. Of ga naar 'berichten en e-mails' op ah.nl en vink uit wat je niet meer wilt ontvangen. In verband met de wet op de privacy mag je dit alleen zelf doen.
Het duurt soms even voordat je wijziging is verwerkt. Misschien krijg je dus nog een mail van ons.
Waarom bieden jullie inloggen met een Passkey aan?
Passkeys zijn veiliger dan wachtwoorden omdat ze niet kunnen worden gestolen of gekraakt door hackers. Bovendien zijn ze gemakkelijker te gebruiken omdat je geen wachtwoorden hoeft te onthouden en in te typen. In de meeste gevallen log je in met je vingerafdruk of via gezichtsherkenning.
Onze klantenservice kan je helaas niet helpen als het voor jou nog niet goed werkt. Gelukkig kun je ook nog gewoon inloggen met je wachtwoord.
Waarom moet ik een nieuw wachtwoord verzinnen?
Wij willen jouw persoonlijke gegevens goed beschermen. Daarvoor is het noodzakelijk dat jij zelf een sterk wachtwoord kiest voor je ah.nl account.
We hebben de regels waar wachtwoorden aan moeten voldoen onlangs aangepast. Jouw huidige wachtwoord voldoet daar niet meer aan.
Kies een nieuw wachtwoord, en denk er daarbij aan dat je nooit hetzelfde wachtwoord gebruikt voor het inloggen op andere websites en diensten. Je nieuwe wachtwoord moet minstens 10 karakters bevatten.
Hoe kan ik een profiel van een overleden persoon verwijderen?
We snappen dat je bij een dergelijke trieste gebeurtenis een hoop moet regelen, dus we helpen je graag om dit snel in orde te maken. Er zijn een paar dingen om rekening mee te houden:
1) De persoon die is overleden spaarde geen Koopzegels, had geen Mijn AH Premium of een AH Bezorgbundel. Neem contact op met onze klantenservice en geef ons de naam, geboortedatum en adresgegevens van de persoon door.
2) De persoon die is overleden had wel Koopzegels (tot 500 euro), een AH Bezorgbundel en/of Mijn AH Premium. Stuur dan een mail naar privacy@ah.nl samen met de volgende gegevens:
- Een legitimatie van jou als erfgenaam
- Naar welk account de Koopzegels kunnen worden overgeschreven en op welk IBAN het tegoed kan worden gestort
- Een document waaruit de relatie blijkt van jou als ergenaam
- De adresgegevens en indien mogelijk het e-mailadres van de overledene
3) De persoon die is overleden had voor meer dan 500 euro aan Koopzegels. In dat geval hebben we onderstaande gegevens nodig om je verzoek te verwerken:
- Legitimatie van de erfgenaam
- De account gegevens waar de Koopzegels naartoe kunnen worden gestort
- Document waaruit blijkt dat je de erfgenaam bent zoals een testament of de boedelverdelingsafspraak
Wat zijn nepacties of phising?
Er zijn regelmatig winacties in omloop via Facebook, e-mail, SMS of WhatsApp die zogenaamd van Albert Heijn zijn en waarin gevraagd wordt naar jouw gegevens. Veel hiervan zijn nep en zijn bedoeld voor SPAM- en phishingdoeleinden, of om je te binden aan betaalde diensten. In deze nepacties wordt vaak een waardebon van Albert Heijn ter waarde van 100 euro, 250 euro of 500 euro of soortgelijke bedragen aangeboden. Ook word je soms gevraagd mee te doen aan een online of sms-spel. Ga hier niet op in!
Controleer altijd eerst of het bericht wel van Albert Heijn is. Op onze website vind je meer info.
Ik heb de SMS met controlecode niet ontvangen, wat nu?
De SMS ontvang je op het telefoonnummer dat je in je profiel hebt staan. Normaal zou je deze binnen enkele seconden moeten ontvangen. Wij hebben echter geen invloed op de snelheid van jouw telefoonprovider. Weet je zeker dat het opgegeven nummer klopt, dan kunnen onderstaande tips hopelijk helpen:
- Zet je telefoon op vliegtuigstand, wacht 15 minuten en zet de vliegtuigstand daarna uit. Je telefoon uitzetten en opnieuw opstarten kan ook helpen.
- Heb je een iPhone, dan kan het zijn dat berichten van Albert Heijn worden tegengehouden door je instellingen. Ga in dat geval naar instellingen, klik op 'Berichten' en zet vervolgens het schuifje 'Filters onbekende afzenders' uit.
Hoe annuleer ik mijn bestelling uit de AH Voordeelshop?
Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met de verkoper van het product. Heb je al een e-mail gehad met een verzendbevestiging of een Track & Trace code, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk.
Wil je het product toch niet ontvangen, dan kun je vaak de bestelling aan de deur weigeren of de bestelling retour sturen. Je hebt recht op retour binnen 14 dagen na aankoop van een product. Check voor de annulerings- en retourvoorwaarden altijd de leverancierspagina op de website.
De terugbetaling van een geretourneerde of geweigerde bestelling kun je doorgaans verwachten binnen 14 dagen na bevestiging van de leverancier. Is de retour langer dan 14 dagen geleden en is er contact geweest met de leverancier? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn.
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
Je e-mailadres kun je eenvoudig wijzigen via de AH app of via ah.nl. Hieronder leggen we het voor je uit.
E-mailadres wijzigen in de AH app:
E-mailadres wijzigen via ah.nl:
E-mailadres wijzigen in de AH app:
- Ga op de homepagina naar het poppetje rechtsboven.
- Ga naar 'Gegevens en voorkeuren'.
- Klik op 'Mijn gegevens'.
- Scroll naar beneden en ga onder 'Inloggegevens' naar 'Wijzig inloggegevens'.
- Je kunt hier je e-mailadres en je wachtwoord wijzigen.
- Klik op 'opslaan' en jouw e-mailadres is aangepast!
E-mailadres wijzigen via ah.nl:
- Ga via het poppetje rechtsboven naar 'Mijn profiel'.
- Onder 'Gegevens en voorkeuren' vind je 'Inloggegevens'.
- Daar zie je de mogelijkheid om je e-mailadres te wijzigen.
- Vergeet de wijziging niet op te slaan en dan is jouw e-mailadres gewijzigd!